Google Shopping

W panelu administracyjnym wybierz Sprzedaż => Google Shopping


Do poprawnego działania Google Shoping niezbędne jest posiadanie certyfikatu SSL.
Jego brak może skutkować zawieszeniem konta Google Merchant.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronach pomocy Google Merchant Center.

Przypisanie wybranych produktów dla Google Shopping

Wybierz Lista produktów

  1. Zaznacz Produkty,
  2. Wybierz Ustaw przypisane: Tak.

Ustawienia produktu dla Google Shopping

W panelu administracyjnym wybierz Oferta => Produkty

  1. Edytuj produkt,
  2. Wybierz Dodatkowe opcje,
  3. Wybierz Google Shopping,
  4. Zaznacz Przypisz,
  5. Naciśnij przycisk Zapisz.

Zobacz dokumentację produktów.

Przypisanie / wypisanie wszystkich produktów do Google Shopping

Wybierz Lista produktów

Naciśnij przycisk Przypisz wszystkie / Naciśnij przycisk Wypisz wszystkie.

Generowanie pliku xml

Wybierz Generowanie pliku

Naciśnij przycisk Generuj plik xml.

Adres URL wygenerowanego pliku Google Shopping
http://www.shop.example.com/uploads/googleshopping.xml

Konfiguracja

Wybierz Konfiguracja

Infomacje o sklepie

  1. Wpisz Nazwę,
  2. Wpisz Opis,
  3. Naciśnij przycisk Zapisz.

Ustawienia generowania pliku xml

  1. Zaznacz Dodaj definicje wersji językowej w adresach url produktów,
  2. Zaznacz Nie eksportuj produktów ze stanem magazynowym równym 0,
  3. Wybierz Generowanie ID na podstawie:
    • ID produktu w sklepie,
    • Kodu produktu w sklepie,
  4. Wybierz Opis produktu,
  5. Naciśnij przycisk Zapisz.

Informacje o dostępności produktów

  1. Wybierz Dostępność w Google Shopping dla dostępności ze sklepu SOTESHOP,
  2. Naciśnij przycisk Zapisz.

Zobacz dokumentację dostepności.

Jak to działa?

Integracja z Google Shopping pozwala na wyeksportowanie listy produktów z Twojego sklepu do centrum sprzedawców Google (Google Merchant Center). Wysłana w ten sposób oferta Twoich produktów dla Google umożliwi Ci stworzenie kampanii reklamowej Google AdWords typu kampania produktowa – Reklama z listą produktów (PLA, czyli Product Listing Ads). Product Listing Ads jest jednym ze składowych elementów platformy Google Shopping. PLA różni się jednak od tekstowej reklamy Google AdWords tym, że zawiera informacje o promowanym produkcie, takie jak: nazwę produktu, jego cenę, nazwę sklepu, a przede wszystkim jego zdjęcie.

W celu rozpoczęcia pozyskiwanie ruchu i klientów przez Product Listing Ads należy:

  1. zarejestrować się w Google AdWords,
  2. zarejestrować się i skonfigurować konto w centrum sprzedawców Google (Google Merchant Center),
  3. wygenerować plik XML w panelu administracyjnym sklepu,
  4. przesłać kanał produktów w panelu centrum sprzedawców Google,
  5. połączyć konta Centrum Sprzedawcy z Google AdWords,
  6. Ustawić reklamę z listą produktów w AdWords.