Weryfikacja dwuetapowa

Każdy aktualny sklep jest zabezpieczony weryfikacją dwuetapową. Jeżeli sklep wykryje logowanie do panelu z nieznanej lokalizacji, wyśle na twój adres e-mail wiadomość z kodem weryfikacyjnym.

Spis treści


Instalowanie aktualizacji weryfikacji dwuetapowej

  1. Przejdź do panelu aktualizacji i pobierz dostępne pakiety, Pakiety aktualizacji weryfikacji dwuetapowej
  2. Po zainstalowaniu pierwszej części pakietów, przejdź z powrotem do zakładki Pobierz,
  3. Nastąpi wylogowanie z panelu. Zaloguj się do panelu aktualizacji ponownie,

    Pozwoli to na zweryfikowanie twojej lokalizacji.

  4. Pobierz dostępne pakiety i zainstaluj je,

    Jest to druga część aktualizacji.

  5. Po zakończeniu aktualizacji, wyświetlą się kody zapasowe. Zapisz je w bezpiecznym miejscu,
  6. Od tej pory, jeżeli w sklepie jest skonfigurowana skrzynka pocztowa, będzie aktywna weryfikacja dwuetapowa.

Jeżeli w twoim sklepie jest więcej administratorów, to po aktualiacji należy zmienić tym administratorom hasło. Tylko po zmianie hasła będą oni mogli zalogować się do panelu sklepu.

Kody zapasowe

Po zakończeniu aktualizacji sklepu do najnowszej wersji, wyświetli się okno z 3 kodami zapasowymi.

Kod zapasowe do zalogowania się do panelu administracyjnego

Zapisz je w bezpiecznym miejscu. Są one niezbędne tylko w przypadku braku dostępu do skrzynki e-mail, która jest loginem twojego administratora. W tym przypadku kod weryfikacyjny przy logowaniu nie będzie mógł przyjść na skrzynkę e-mail.

Jeżeli login twojego administratora to poprawny adres e-mail, nie używaj ich.

Po zalogowaniu się za pomocą tego kodu, należy zmienić login swojego administratora na taki, który jest aktywnym adresem e-mail. Tylko w ten sposób można otrzymać kod weryfikacyjny przy logowaniu z niezweryfikowanej lokalizacji.
Login administratora zmienisz w jego edycji w AplikacjeAdministratorzy.

Kody zapasowe są jednorazowe.

Weryfikacja dwuetapowa za pomocą kodu

Weryfikacja dwuetapowa jest wyłączona w przypadku braku skonfigurowanej w sklepie skrzynki pocztowej.

Jeśli skrzynka email jest skonfigurowana w sklepie poprawnie, to nie ma możliwości wyłączenia weryfikacji dwuetapowej.

  1. Przejdź do ekranu logowania się do panelu administracyjnego i zaloguj się,
  2. Jeżeli sklep wykryje nieznaną lokalizację logowania, wyświetli się okno do wpisania kodu weryfikacyjnego, Okno do wpisania kodu weryfikacyjnego
  3. Kod weryfikacyjny zostanie wysłany na adres e-mail, który jest twoim loginem do panelu, Wiadomość e-mail z kodem weryfikacyjnym

    W przypadku braku dostępu do tej skrzynki e-mail, skorzystaj z kodu zapasowego.

  4. Przepisz kod z wiadomości e-mail,
  5. Po wpisaniu prawidłowego kodu, zostaniesz zalogowany do panelu. Lokalizacja jest weryfikowana na 14 dni. Po upływie tego czasu, będzie potrzeba ponownej weryfikacji dwuetapowej.

    W przypadku wpisania zbyt wiele razy nieprawidłowego kodu, lokalizacja zostanie zablokowana na 30 minut.

Poprzez lokalizację sklep rozumie adres IP, system operacyjny i przeglądarkę. Jeżeli jeden z tych elementów ulegnie zmianie, będzie potrzeba ponownej weryfikacji dwuetapowej.

Powiązane dokumentacje

SOTE YouTube

Bądź na bieżąco z nowościami programu SOTESHOP. Subskrybuj kanał SOTE na YouTube.