Sklep na Facebooku i dodawanie produktów ze sklepu internetowego SOTESHOP

Aplikacja pozwala wyeksportować ofertę sklepu do katalogu produktów na Facebooku.
Katalog jest zbiorem wszystkich artykułów, które chcesz promować na Facebooku i Instagramie oraz w Audience Network i Messengerze. Po utworzeniu katalogu możesz zacząć go używać do różnych celów biznesowych, takich jak wyświetlanie produktów w reklamie w formie kolekcji lub oznaczanie produktów na Instagramie.

Do wygenerowania pełnego pliku z ofertą produktową wymagane jest posiadanie aplikacji Kategorie Google .

Konfiguracja oferty dla katalogu produktów Facebook w SOTESHOP

  1. Wejdź na stronę aplikacji w panelu administracyjnym => konfiguracja => dodatkowe aplikacje => Facebook XML Wybierz produkty ze sklepu do wysłania do katalogu produktów Facebook
  2. Przypisz produkty,
  3. Wybierz zakładkę Generowanie pliku i wygeneruj plik, Wygeneruj ofertę sklepu internetowego do katalogu produktów Facebook
  4. Link do wygenerowanego pliku dodaj w menadżerze katalogów Facebook. Oferta sklepu dostępna dla katalogu produktów Facebook

Konfiguracja zaawansowana generowanego pliku XML

  1. Wybierz zakładkę Konfiguracja, Konfiguracja w panelu SOTESHOP - generowanie pliku dla katalogu produktów Facebook
  2. Skonfiguruj eksportowane pola.

Przypisanie atrybutów produktów dla katalogu produktów Facebook

Możesz przypisać następujące atrybuty do ofertu sklepu generowanej dla katalogu produktów Facebook:
  • Stan - Domyślna wartość to new. Wartości do wyboru:
    • new
    • refurbished
    • used
  • Grupa wiekowa - Wartości do wyboru:
    • newborn
    • infant
    • toddler
    • kids
    • adult
    • all ages
  • Kolor - Maksymalnie 100 znaków.
  • Termin ważności - Wprowadź w formacie: YYYY‑MM‑DD
  • Płeć - Wartości do wyboru:
    • male
    • female
    • unisex
  • Wariant produktu - Dla produktów, które są wariantem innego produktu. Podaj ID głównego produktu.
  • Materiał - Maksymalnie 200 znaków. Przykładowe wartości:
    • leather
    • denim
    • cotton
  • Wzór - Maksymalnie 100 znaków.
  • Czas trwania promocji - Data początkowa i końcowa, rozdzielone znakiem slash np. 2018-12-20T12:00/2018-12-31T00:00
  • Rozmiar - Przykładowe wartości:
    • Small
    • XL
  • Dostawa, W formacie: COUNTRY:STATE:SHIPPING_TYPE:PRICE np. US:NY:Air:15.99 USD
  • Dodatkowe informacje o produkcie (5 pól)

    Maksymalnie 100 znaków.

  1. Wejdź na stronę funkcjonalności w panelu administracyjnym => konfiguracja => konfiguracja modułów => Atrybuty produktów Podaj specjalne atrybuty dla katalogu produktów Facebook
  2. Dodaj / edytuj atrybut produktu i przypisz typ dla katalogu produktów Facebook,
    Lista atrybutów wymaganych przez katalogu produktów Facebook
  3. Zapisz zmiany,
  4. Wejdź na stronę edycji produktu w panelu administracyjnym => oferta => produkty
  5. Wybierz zakładkę Atrybuty Konfiguruj swój atrybut dla katalogu produktów Facebook
  6. Przypisz warianty atrybutów produktu,
  7. Zapisz zmiany.

Zachęcamy do zapoznania się z instrukcją atrybuty produktów

Wygląd przykładowego pliku z ofertą

Próbka pliku xml z ofertą dla katalogu produktów Facebook ze sklepu internetowego

Poprawność oferty dla katalogu produktów Facebook można zweryfikować na stronie https://business.facebook.com/ads/product_feed/debug

Przesyłane zestawienia danych

Aby dodać zestawienie danych do katalogu:
  1. Przejdź do Menedżera katalogów.
  2. Wybierz katalog, który chcesz aktualizować.
  3. Kliknij opcję Źródła danych.
  4. Kliknij opcję Dodaj źródło danych.
  5. Kliknij opcję Używaj zestawienia danych i przycisk Dalej.
  6. Wybierz opcję Prześlij raz lub Ustal harmonogram.
  7. Wprowadź nazwę zestawienia danych.
  8. Wybierz domyślną walutę dla zestawienia danych. Katalog używa domyślnej waluty, kiedy ceny w zestawieniu danych nie zawierają kodu waluty ISO (na przykład: 10 USD zamiast 10,00 $). Możesz w dowolnym momencie zaktualizować domyślną walutę w ustawieniach zestawienia danych.