Przygotowaliśmy dla Państwa dokumentację konfiguracji sklepu, związanej z nowymi przepisami e-commerce (z dnia 25 grudnia 2014) oraz darmowy regulamin sklepu internetowego. Zachęcamy do zapoznania się i wprowadzenia stosownych zmian w ustawieniach Państwa sklepów internetowych SOTESHOP 7.
Jeśli posiadasz sklep w wersji niższej niż SOTESHOP 7 musisz zaktualizować oprogramowanie do najnowszej wersji.

Nowe obowiązki informacyjne
Już według obecnie obowiązujących przepisów właściciele sklepów internetowych zobowiązani są do spełnienia specjalnych wymogów informacyjnych wobec konsumenta. W nowej ustawie o prawach konsumenta katalog obowiązków informacyjnych został znacznie poszerzony.
Przedsiębiorca powinien udzielić konsumentowi szczegółowych informacji na temat sprzedającego oraz przedstawić sposób kontaktu ze sklepem. Sklep internetowy zobowiązany jest podać:
- swoje dane identyfikujące, a szczególnie dane o firmie,
- informacje o wpisie działalności gospodarczej do odpowiedniego rejestru - numer wpisu oraz nazwę organu, który zarejestrował działalność gospodarczą,
- adres przedsiębiorstwa,
- adres e-mail, numery telefonów kontaktowych lub numer faksu (jeżeli są dostępne),
Jeśli opłaty za połączenie (dotyczy tylko rozmów wykonywanych w celu zawarcia umowy np. zapytanie odnośnie oferty) odbiegają od standardowych kosztów połączenia to przedsiębiorca ma obowiązek wyraźnie poinformować konsumenta o wszelkich kosztach dodatkowych i opłatach za połączenie (np. płatne infolinie),
- dodatkowe informacje służące do identyfikacji sprzedawcy internetowego tj. np. numer identyfikacji podatkowej (NIP),
Ustawienia ogólne
Ustawienia modułu zgodności mogą Państwo dopasować dla poszczególnych krajów.

W Panelu administracyjnym w Konfiguracja -> Konfiguracja modułów
-> Moduł zgodności
zaznacz Zastosuj zmiany dla kraju Polska, jeśli sprzedajesz tylko w Polsce.
Mogą Państwo automatycznie włączyć też wszystkie składowe modułu zgodności dla wszystkich krajów unii europejskiej wybierając Zastosuj zmiany dla całej Unii Europejskiej.
Dla każdego z modułów można ustawić dla klientów których Państw pokazują się dane wymagania prawne. Wystarczy przy danym module wybrać Ustaw kraje.

Informacje o cenie brutto produktów oraz kosztach wysyłki
Wg nowych przepisów prawnych cena wyświetlana przy produkcie powinna być ceną brutto, a także zawierać informacje o wszystkich kosztach dodatkowych tj. koszt dostawy. Konsument jeszcze przez dokonaniem zakupów musi mieć możliwość poznania wszystkich oferowanych przez sklep sposobów dostawy wraz z ich kosztami i terminami.
Instrukcja włączenie informacji o cenie brutto:
- Wybierz Konfiguracja z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
- Kliknij w Konfiguracja modułów
,
- Kliknij w Moduł zgodności
,
- W sekcji Ceny brutto upewnij się, że pole Aktywny jest zaznaczone,

- Wybierz Marketing z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
- Kliknij w Informacje

- Edytuj stronę Koszty i sposoby dostawy,
- Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Informacje o wysyłce,

- Zapisz zmiany.

Odstąpienie od zamówienia
Właściciel sklepu jest zobligowany do poinformowania konsumenta o prawie odstąpienia od umowy. Taka informacja powinna znaleźć się na stronie potwierdzenia zamówienia i klient musi świadomie ją zaakceptować.
Instrukcja włączenie informacji o prawie do odstąpienia od umowy:
- Wybierz Konfiguracja z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
- Kliknij w Konfiguracja modułów
,
- Kliknij w Moduł zgodności
,
- W sekcji Prawo odstąpienia od umowy upewnij się, że pole Aktwyny jest zaznaczone,

- Wybierz Marketing z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
- Kliknij w Informacje

- Edytuj stronę Regulamin,
- Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Regulamin,

- Zapisz zmiany,
- Edytuj stronę Prawo do odstąpienia od umowy,
- Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Prawo do odstąpienia od umowy,

- Zapisz zmiany.

Informacje prawne
Upewnij się, że na stronie Twojego sklepu widoczne są linki do stron:
- Regulamin,
- Koszty i sposoby dostawy,
- Sposoby płatności,
- Prawo do odstąpienia od umowy,
- Polityka prywatności,
- O firmie.
a strony uzupełnione są odpowiednią treścią.

Nowa ustawa o prawach konsumenta przewiduje konieczność załączenia do nośnika materialnego, w tym przypadku do wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia w sklepie pełnego tekstu pouczenia o prawie konsumenta do odstąpienia oraz regulaminu. Teksty powinny być identyczne do dokumentów prezentowanych na stronie sklepu.
Instrukcja załączenia informacji prawnych do wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia:
- Wybierz Konfiguracja z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
- Kliknij w Konfiguracja modułów
,
- Kliknij w Moduł zgodności
,
- W sekcji E-mail z potwierdzeniem zamówienia upewnij się, że pola Załącz regulamin oraz Załącz odstąpienie od zamówienia są zaznaczone,

- Wybierz format (PDF lub tekst) załączanych dokumentów,
- Wybierz Marketing z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
- Kliknij w Informacje

- Edytuj stronę Regulamin,
- Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Regulamin,

- Dodaj plik PDF z regulaminem, jeśli w takim formacie ma być załączany do wiadomości e-mail z potwierdzenie złożenia zamówienia,
- Zapisz zmiany,
- Edytuj stronę Prawo do odstąpienia od umowy,
- Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Prawo do odstąpienia od umowy,

- Dodaj plik PDF z dokumentem o prawie do odstąpienia od umowy, jeśli w takim formacie ma być załączany do wiadomości e-mail z potwierdzenie złożenia zamówienia,
- Zapisz zmiany.
