Regulamin sklepu internetowego

04/12/2014

Przygotowaliśmy dla Państwa dokumentację konfiguracji sklepu, związanej z nowymi przepisami e-commerce (z dnia 25 grudnia 2014) oraz darmowy regulamin sklepu internetowego. Zachęcamy do zapoznania się i wprowadzenia stosownych zmian w ustawieniach Państwa sklepów internetowych SOTESHOP 7.

Jeśli posiadasz sklep w wersji niższej niż SOTESHOP 7 musisz zaktualizować oprogramowanie do najnowszej wersji.

Regulamin slkepu internetowego

Nowe obowiązki informacyjne

Już według obecnie obowiązujących przepisów właściciele sklepów internetowych zobowiązani są do spełnienia specjalnych wymogów informacyjnych wobec konsumenta. W nowej ustawie o prawach konsumenta katalog obowiązków informacyjnych został znacznie poszerzony.

Przedsiębiorca powinien udzielić konsumentowi szczegółowych informacji na temat sprzedającego oraz przedstawić sposób kontaktu ze sklepem. Sklep internetowy zobowiązany jest podać:

  • swoje dane identyfikujące, a szczególnie dane o firmie,
  • informacje o wpisie działalności gospodarczej do odpowiedniego rejestru - numer wpisu oraz nazwę organu, który zarejestrował działalność gospodarczą,
  • adres przedsiębiorstwa,
  • adres e-mail, numery telefonów kontaktowych lub numer faksu (jeżeli są dostępne),
    Jeśli opłaty za połączenie (dotyczy tylko rozmów wykonywanych w celu zawarcia umowy np. zapytanie odnośnie oferty) odbiegają od standardowych kosztów połączenia to przedsiębiorca ma obowiązek wyraźnie poinformować konsumenta o wszelkich kosztach dodatkowych i opłatach za połączenie (np. płatne infolinie),
  • dodatkowe informacje służące do identyfikacji sprzedawcy internetowego tj. np. numer identyfikacji podatkowej (NIP),

Ustawienia ogólne

Ustawienia modułu zgodności mogą Państwo dopasować dla poszczególnych krajów.

Ustawienia modułu zgodności

W Panelu administracyjnym w Konfiguracja -> Konfiguracja modułów Konfiguracja -> Moduł zgodności Moduł zgodności zaznacz Zastosuj zmiany dla kraju Polska, jeśli sprzedajesz tylko w Polsce.

Mogą Państwo automatycznie włączyć też wszystkie składowe modułu zgodności dla wszystkich krajów unii europejskiej wybierając Zastosuj zmiany dla całej Unii Europejskiej.

Dla każdego z modułów można ustawić dla klientów których Państw pokazują się dane wymagania prawne. Wystarczy przy danym module wybrać Ustaw kraje.

Ustawienia modułu zgodności w sklepie internetowym

Informacje o cenie brutto produktów oraz kosztach wysyłki

Wg nowych przepisów prawnych cena wyświetlana przy produkcie powinna być ceną brutto, a także zawierać informacje o wszystkich kosztach dodatkowych tj. koszt dostawy. Konsument jeszcze przez dokonaniem zakupów musi mieć możliwość poznania wszystkich oferowanych przez sklep sposobów dostawy wraz z ich kosztami i terminami.

Instrukcja włączenie informacji o cenie brutto:

  1. Wybierz Konfiguracja z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
  2. Kliknij w Konfiguracja modułów stConfigurationPlugin,
  3. Kliknij w Moduł zgodności stCompatibilityPlugin,
  4. W sekcji Ceny brutto upewnij się, że pole Aktywny jest zaznaczone,
    Ceny brutto w modul zgodności
  5. Wybierz Marketing z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
  6. Kliknij w Informacje stWebpagePlugin
  7. Edytuj stronę Koszty i sposoby dostawy,
  8. Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Informacje o wysyłce,
    Strona informacyjna o dostawie
  9. Zapisz zmiany.

Informacja o cenie brutto - sklep

Odstąpienie od zamówienia

Właściciel sklepu jest zobligowany do poinformowania konsumenta o prawie odstąpienia od umowy. Taka informacja powinna znaleźć się na stronie potwierdzenia zamówienia i klient musi świadomie ją zaakceptować.

Instrukcja włączenie informacji o prawie do odstąpienia od umowy:

  1. Wybierz Konfiguracja z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
  2. Kliknij w Konfiguracja modułów stConfigurationPlugin,
  3. Kliknij w Moduł zgodności stCompatibilityPlugin,
  4. W sekcji Prawo odstąpienia od umowy upewnij się, że pole Aktwyny jest zaznaczone,
    right2cancel
  5. Wybierz Marketing z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
  6. Kliknij w Informacje stWebpagePlugin
  7. Edytuj stronę Regulamin,
  8. Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Regulamin,
    regulamin
  9. Zapisz zmiany,
  10. Edytuj stronę Prawo do odstąpienia od umowy,
  11. Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Prawo do odstąpienia od umowy,
    odstap
  12. Zapisz zmiany.

blog-600-5

Informacje prawne

Upewnij się, że na stronie Twojego sklepu widoczne są linki do stron:

  • Regulamin,
  • Koszty i sposoby dostawy,
  • Sposoby płatności,
  • Prawo do odstąpienia od umowy,
  • Polityka prywatności,
  • O firmie.

a strony uzupełnione są odpowiednią treścią.

5

Nowa ustawa o prawach konsumenta przewiduje konieczność załączenia do nośnika materialnego, w tym przypadku do wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia w sklepie pełnego tekstu pouczenia o prawie konsumenta do odstąpienia oraz regulaminu. Teksty powinny być identyczne do dokumentów prezentowanych na stronie sklepu.

Instrukcja załączenia informacji prawnych do wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia:

  1. Wybierz Konfiguracja z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
  2. Kliknij w Konfiguracja modułów stConfigurationPlugin,
  3. Kliknij w Moduł zgodności stCompatibilityPlugin,
  4. W sekcji E-mail z potwierdzeniem zamówienia upewnij się, że pola Załącz regulamin oraz Załącz odstąpienie od zamówienia są zaznaczone,
    Załącz regulamin do zamówienia
  5. Wybierz format (PDF lub tekst) załączanych dokumentów,
  6. Wybierz Marketing z górnej belki nawigacyjnej panelu administracyjnego,
  7. Kliknij w Informacje stWebpagePlugin
  8. Edytuj stronę Regulamin,
  9. Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Regulamin,
    Regulamin sklepu internetowego
  10. Dodaj plik PDF z regulaminem, jeśli w takim formacie ma być załączany do wiadomości e-mail z potwierdzenie złożenia zamówienia,
  11. Zapisz zmiany,
  12. Edytuj stronę Prawo do odstąpienia od umowy,
  13. Upewnij się, że jest przypisana do typu strony Prawo do odstąpienia od umowy,
    Odstąpienie od umowu w sklepie internetowym
  14. Dodaj plik PDF z dokumentem o prawie do odstąpienia od umowy, jeśli w takim formacie ma być załączany do wiadomości e-mail z potwierdzenie złożenia zamówienia,
  15. Zapisz zmiany.

Informacje wymagane w e-mailu zamówienia sklepu