Integracja Facebook API konwersji. Ważna zmiana.

31/03/2021

Nowa integracja z Facebookiem. Facebook zaleca aktualizację integracji i zmianę sposobu przesyłania danych o konwersjach (API Konwersji). Bez tej zmiany nie będzie możliwe skuteczne monitorowanie sprzedaży na Facebooku.

Dostosuj sklep do nowej integracji i zachowaj ciągłość danych integracji Facebooka w sklepie. Zamów aplikację, która dostosowuje sklep do zmian FB.

Na czym polega zmiana?

Jeśli sklep jest zintegrowany z Facebookiem, to za każdym razem, gdy ktoś odwiedza sklep, odpowiednia informacja wysyłana jest do Facebooka. Jeśli klient doda produkt do koszyka lub złoży zamówienie, to zostanie to odnotowane w raportach. Dzięki temu można weryfikować skuteczność reklamy.

Do tej pory informacje te były wysyłane przez przeglądarkę. Nowa integracja polega na przesyłaniu tych danych po stronie serwera. Opcja wysyłania danych przez przeglądarkę nie będzie dostępna i dane o konwersjach nie będą przekazywane tą metodą.

Dodatkowo Facebook wprowadza ograniczenie czasu śledzenia użytkowników do 7 dni dla kliknięcia i 1 dnia dla wyświetlenia reklamy (zmiany związane z iOS14). Powoduje to, że w wielu przypadkach, nawet po zmianie integracji, nie będzie możliwe stwierdzenie, jak pozyskaliśmy klienta.

Rozwiązanie

Żeby dostosować sklep do nowych zmian na Facebooku, należy zainstalować dodatek “Facebook Piksel API” i odpowiednio go skonfigurować po stronie Facebooka i w sklepie. Instrukcja znajduje się w opisie w/w dodatku.

Uwaga! Integracja z standardowym Pikselem Facebooka także jest wymagana.

Zalecamy także zainstalowanie i podpięcie pod reklamy Facebooka dodatku “ADS Tracker”. Pozwoli on na weryfikację pozyskania klienta od 30 do 180 dni. Dowiedz się więcej o ADS Trackerze.

Inne platformy reklamowe

Zachęcamy, aby dywersyfikować działania reklamowe na różnych platformach. Pierwszym wyborem są Google i Facebook, ale są też inne możliwości. Jednym z powodów stworzenia ADS Trackera, była potrzeba narzędzia, które weryfikuje raporty innych platform reklamowych i dostarcza dane, które są dla nich nieosiągalne. To system, który działa całkowicie niezależnie i dzięki temu możemy reklamować się na dowolnej stronie, blogu czy udostępniać linki. Na własnych zasadach.

ADS Tracker

Zamów aplikację ADS Tracker z rabatem 10% i aktywuj ją w swoim sklepie. Kod rabatowy: 2162-WN63-84NE (ważny do 31.03.2021).

Jak sprawdzić reklamy konkurencji? Facebook Ad Library.

Jak sprawdzić reklamy konkurencji? Facebook Ad Library.

05/09/2019
Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku? Wystarczy wejść na stronę Facebook Ad Library i wpisać nazwę wybranej strony Facebook page. Facebook udostępnił serwis Ad Library kilka miesięcy temu i pozwala na wyszukiwanie wszystkich aktywnych i nieaktywnych reklam powiązanych z wybraną stroną w swojej sieci reklamowej na Facebook i Instagram.
Reklama sklepu internetowego. Jak zacząć? 9 pytań i odpowiedzi.

Reklama sklepu internetowego. Jak zacząć? 9 pytań i odpowiedzi.

15/01/2020
Reklamowanie sklepu internetowego trzeba zacząć od dobrego zrozumienia, jak działają reklamy na Facebooku i Google. Niezależnie od tego, czy robimy to sami, czy zlecamy reklamę zewnętrznej firmie, wiedza ta jest niezbędna, by skuteczniej się reklamować.
Jak założyć sklep internetowy -  kompleksowy poradnik.

Jak założyć sklep internetowy - kompleksowy poradnik.

28/10/2021
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy lub chcesz rozpocząć działalność jako sprzedawca online, założenie sklepu internetowego może być dla Ciebie niezwykle opłacalne. W dobie rosnącego znaczenia e-commerce i coraz większej liczby zakupów dokonywanych przez internet, rynek jest bardzo konkurencyjny, ale jednocześnie pełen możliwości. W tym poradniku przedstawiamy kompleksowe wytyczne dotyczące założenia i prowadzenia sklepu internetowego, które pomogą Ci z sukcesem rozpocząć swoją przygodę z e-commerce.