ADS Tracker

Co to jest ADS Tracker?

ADS Tracker to narzędzie zaprojektowane i opracowane przez zespół SOTE. Jest przeznaczone dla wszystkich sklepów internetowych, które korzystają z reklam zewnętrznych, nie tylko na Google i Facebooku.

Jak aktywować ADS Tracker

  1. W Panelu Administracyjnym sklepu, przejdź do KonfiguracjaADS TrackerKonfiguracja,
  2. Zaznacz Aktywuj,
  3. Kliknij Zapisz.

Przykład konfiguracji reklamy w Google

W panelu administracyjnym wybierz AplikacjeAds Tracker Ikona modułu Ads Tracker

Dodanie kampanii

  1. Przejdź do zakładki Kampanie. Lista kampanii reklamowych dodanych do ADS tracker
  2. Kliknij Dodaj. Dodawanie kampanii reklamowych Google do ADS tracker
  3. Zaznacz Aktywna.
  4. W polu Platforma wybierz Google.
  5. Wpisz Nazwę.

    Nazwa kampanii jest dowolna. Można wprowadzić taką samą nazwę jak w Google

  6. Kliknij Zapisz. Dodawanie kampanii reklamowych Google do ADS tracker, wybór koloru
  7. Wybierz Kolor

    Kolor pomaga rozróżnić kampanie na wykresach raportów kampanii

  8. Kliknij Zapisz.

Dodanie reklamy

  1. Przejdź do zakładki Reklamy i linki. Lista reklam w ramach kampanii dodanych do ADS tracker
  2. Kliknij Dodaj. Dodawanie nowej reklamy w ramach kampanii reklamowej Google do ADS tracker
  3. Zaznacz Aktywna.
  4. W polu Kampania wybierz poprzednio utworzoną kampanię.
  5. Wpisz dowolną Nazwę
  6. Wklej Link docelowy, np. do reklamowanego produktu.
  7. Kliknij Zapisz.

Dodanie linku do Google

  1. Skopiuj parametr śledzenia wejść klikając Skopiuj parametr.

    Jeżeli chcesz wstawić cały link do innej strony kliknij Skopiuj link.

    Jak skopiować parametr śledzenia dla Google Ads
  2. Przejdź na platformę Google Ads.
  3. Dodając nową reklamę lub edytując istniejącą, przejdź do sekcji Ad URL options.
  4. W pole Final URL suffix wklej skopiowany parametr. Okno Ad URL options w edycji reklamy w Google Ads

Dodanie linku do Facebooka

  1. Stwórz reklamę w kampanii Facebook analogicznie jak w kampanii Google.
  2. Skopiuj parametr śledzenia wejść klikając Skopiuj parametr. Jak skopiować parametr śledzenia dla Facebook
  3. W edycji reklamy na Facebooku, w polu URL parameters • Optional wklej skopiowany parametr. Okno edycji reklamy na Facebooku

Dodanie dowolnego linku np. dla bloga, YouTube, itp

  1. Dodaj kampanię i reklamę niezwiązaną z Google i Facebook (jak dodać kampanię i reklamę).
  2. W edycji reklamy, skopiuj link z parametrem śledzenia klikając Skopiuj link.
  3. Wklej link w dowolny kanał informacji np. w post bloga, w wiadomość newsletter lub w opis wideo na YouTube.

    Wejścia na stronę sklepu poprzez ten link będą rejestrowane przez ADS Tracker.

Dodanie platformy

  1. Przejdź do zakładki Platformy. Lista platform reklamowych w ADS tracker
  2. Kliknij Dodaj. Dodanie platformy reklamowych w ADS tracker
  3. Zaznacz Aktywna.
  4. Wpisz Nazwę.
  5. Wpisz Opis.
  6. Wybierz Typ
  7. Kliknij przycisk Zapisz.
  8. Wybierz Kolor

    Kolor pomaga rozróżnić poszczególne platformy na wykresach raportów platform

Raporty wejść

Wybierz Raporty wejść.

Raport wejść aktywnych platform
  • Wybierz Zakres raportu,
    • lub określ własny Zakres dat,
  • Wybierz Platformy, które mają być wyświetlane na wykresie,
  • W tabeli znajdują się ilości wejść dla danych platform

Raporty platform

Wybierz Raporty platform.

Raport konwersji aktywnych platform
  • Wybierz Zakres raportu,
    • lub określ własny Zakres dat,
  • Wybierz Platformy, które mają być wyświetlane na wykresie,
  • W tabeli znajdują się statystyki dla danyhc platform:
    1. Wejścia,
    2. Konwersje,

      Zamówienia złożone przez klientów, którzy weszli do sklepu poprzez link powiązany z daną reklamą

    3. Wskaźnik CTR,

      Jaki procent klientów złożyło zamówienie po kliknięciu linku powiązanego z daną reklamą

    4. Wartość brutto,

      Zsumowana wartość brutto zamówień klientów, którzy weszli do sklepu poprzez link powiązany z daną reklamą

    5. Średnia.

      Średnia wartość brutto zamówień klientów, którzy weszli do sklepu poprzez link powiązany z daną reklamą

Porównanie kampanii

Wybierz Raporty kampanii.

Porównanie dwóch kampanii
  • Wybierz Zakres raportu,
    • lub określ własny Zakres dat,
  • Wybierz Platformę, które ma zostac wyświetlona na wykresie,
  • Wybierz porównaj z w celu porównania dwóch kampanii na wykresie.

Konfiguracja

Przejdź do zakładki Konfiguracja

Konfiguracja modułu ADS tracker
  1. Zaznacz Aktywuj.
  2. Zaznacz Tryb rozszerzony

    Tryb rozszerzony pozwala na lepsze rozpoznawanie użytkownika. Wiąże się to z większym wykorzystaniem zasobów bazy danych.

  3. Wybierz Czas przechowywania danych (dni)

    Określa po jakim maksymalnym czasie od wejścia rozpoznajemy konwersję sprzedaży.

  4. Wybierz Do konwersji zaliczaj

    Określenie czy jako źródło pozyskania konwersji sprzedaży przyjmujemy pierwsze wejście użytkownika z reklamy, czy ostatnie.

  5. Wpisz Wykluczone adresy

    Adresy IP, które będą pomijane w raportach. Np. adresy z których łączy się sprzedawca.

    Twoje aktualne, zewnętrzne IP jest wyświetlone poniżej

  6. Klucz kontrolny

    Systemowy numer identyfikacyjny przydzielany do sklepu.

  7. Kliknij Zapisz.