ADS Tracker - raportowanie i śledzenie wejść.
ADS Tracker pozwala na śledzenie wejść z reklam i linków. Dowiedz się, jak zmierzyć skuteczność dowolnej reklamy z Google, Facebooka i innych platform. ADS Tracker wyświetla raporty wejść i sprzedaży wg platform i kampanii. Dodatkowo pokazuje dokładną ścieżkę odwiedzin klienta w zamówieniu.
W Panelu Administracyjnym sklepu, przejdź do Konfiguracja → ADS Tracker → Konfiguracja ,
Zaznacz Aktywuj ,
Kliknij Zapisz .
W panelu administracyjnym wybierz Aplikacje → Ads Tracker
Przejdź do zakładki Kampanie .
Kliknij Dodaj.
Zaznacz Aktywna .
W polu Platforma wybierz Google .
Wpisz Nazwę .
Nazwa kampanii jest dowolna. Można wprowadzić taką samą nazwę jak w Google
Kliknij Zapisz .
Wybierz Kolor
Kolor pomaga rozróżnić kampanie na wykresach raportów kampanii
Kliknij Zapisz .
Przejdź do zakładki Reklamy i linki .
Kliknij Dodaj .
Zaznacz Aktywna .
W polu Kampania wybierz poprzednio utworzoną kampanię.
Wpisz dowolną Nazwę
Wklej Link docelowy, np. do reklamowanego produktu.
Kliknij Zapisz .
Skopiuj parametr śledzenia wejść klikając Skopiuj parametr .
Jeżeli chcesz wstawić cały link do innej strony kliknij Skopiuj link .
Przejdź na platformę Google Ads .
Dodając nową reklamę lub edytując istniejącą, przejdź do sekcji Ad URL options .
W pole Final URL suffix wklej skopiowany parametr.
Stwórz reklamę w kampanii Facebook analogicznie jak w kampanii Google .
Skopiuj parametr śledzenia wejść klikając Skopiuj parametr .
W edycji reklamy na Facebooku, w polu URL parameters • Optional wklej skopiowany parametr.
Dodaj kampanię i reklamę niezwiązaną z Google i Facebook (jak dodać kampanię i reklamę ).
W edycji reklamy, skopiuj link z parametrem śledzenia klikając Skopiuj link .
Wklej link w dowolny kanał informacji np. w post bloga, w wiadomość newsletter lub w opis wideo na YouTube.
Wejścia na stronę sklepu poprzez ten link będą rejestrowane przez ADS Tracker.
Przejdź do zakładki Platformy .
Kliknij Dodaj .
Zaznacz Aktywna .
Wpisz Nazwę .
Wpisz Opis .
Wybierz Typ
Kliknij przycisk Zapisz .
Wybierz Kolor
Kolor pomaga rozróżnić poszczególne platformy na wykresach raportów platform
Wybierz Raporty wejść .
Wybierz Zakres raportu,
lub określ własny Zakres dat ,
Wybierz Platformy , które mają być wyświetlane na wykresie,
W tabeli znajdują się ilości wejść dla danych platform
Wybierz Raporty platform .
Wybierz Zakres raportu,
lub określ własny Zakres dat ,
Wybierz Platformy , które mają być wyświetlane na wykresie,
W tabeli znajdują się statystyki dla danyhc platform:
Wejścia ,
Konwersje ,
Zamówienia złożone przez klientów, którzy weszli do sklepu poprzez link powiązany z daną reklamą
Wskaźnik CTR ,
Jaki procent klientów złożyło zamówienie po kliknięciu linku powiązanego z daną reklamą
Wartość brutto ,
Zsumowana wartość brutto zamówień klientów, którzy weszli do sklepu poprzez link powiązany z daną reklamą
Średnia .
Średnia wartość brutto zamówień klientów, którzy weszli do sklepu poprzez link powiązany z daną reklamą
Wybierz Raporty kampanii .
Wybierz Zakres raportu,
lub określ własny Zakres dat ,
Wybierz Platformę , które ma zostac wyświetlona na wykresie,
Wybierz porównaj z w celu porównania dwóch kampanii na wykresie.
Przejdź do zakładki Konfiguracja
Zaznacz Aktywuj .
Zaznacz Tryb rozszerzony
Tryb rozszerzony pozwala na lepsze rozpoznawanie użytkownika. Wiąże się to z większym wykorzystaniem zasobów bazy danych.
Wybierz Czas przechowywania danych (dni)
Określa po jakim maksymalnym czasie od wejścia rozpoznajemy konwersję sprzedaży.
Wybierz Do konwersji zaliczaj
Określenie czy jako źródło pozyskania konwersji sprzedaży przyjmujemy pierwsze wejście użytkownika z reklamy, czy ostatnie.
Wpisz Wykluczone adresy
Adresy IP, które będą pomijane w raportach. Np. adresy z których łączy się sprzedawca.
Twoje aktualne, zewnętrzne IP jest wyświetlone poniżej
Klucz kontrolny
Systemowy numer identyfikacyjny przydzielany do sklepu.
Kliknij Zapisz .