Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. 12 sprawdzonych sposobów od SOTE.

11/10/2021

Zapoznaj się z metodami zwiększenia sprzedaży w sklepie. Obejmują one proces związany ze sprzedażą, dotarciem do nowych klientów, seo i reklamę w internecie.

Poznaj 12 sprawdzonych sposobów, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Praktyczne porady, które możesz zacząć wprowadzać już dzisiaj.

Jak zwiększyć sprzedaż online?

  1. Zadbaj o dobry kontakt z klientem.
  2. Popraw widoczność sklepu. Lepsze SEO.
  3. Zwiększ sprzedaż dzięki skutecznej reklamie.
  4. Mierz skuteczność działań marketingowych z ADS Tracker.
  5. Przygotuj dobre strony Landing Page.
  6. Udostępnij swoją ofertę w serwisach sprzedażowych.
  7. Dodaj video do produktów.
  8. Odzyskaj porzucone koszyki.
  9. Wykorzystaj newsletter by dotrzeć do klientów.
  10. Zaoferuj rabaty i promocje.
  11. Dodaj profile sklepu internetowgo w Social Media.
  12. Buduj zaufanie klientów.

Niezależnie od tego, jaki sklep prowadzimy, zwiększenie sprzedaży można podzielić na 3 obszary, ktore wpływają na końcowy wynik:

  • Zwiększenie ilości nowych klientów.
    • Więcej wejść z wyszukiwarek.
    • Skuteczniejsza reklama.
    • Udostępnianie ofert na Allegro, Google Shopping, porównywarkach cen.
  • Wzrost średniej wartości zamówienia.
    • Wyższe ceny.
    • Większa ilość produktów w koszyku.
    • Produkty w zestawach.
  • Częstsze zakupy przez obecnych klientów.
    • Remarketing.
    • Newsletter.
    • Promocje i rabaty.

Warto zbudować własną listę elementów do każdego z punktów i podzielić na mniejsze zadania, które łatwiej jest zrealizwować i mierzyć. Poniżej 12 sposobów na to, by zdobyć nowych klientów i zachęcić ich do zakupów w sklepie internetowym.

1. Zadbaj o dobry kontakt z klientem.

To pierwszy i najważniejszy element, który jest bardzo często niedoceniany. Można go też szybko i w prosty sposób dodać do swojej strony.

Zachowania klientów zmieniają się i aby zapewnić wygodny kontakt w sklepie, nie wystarczy już email i telefon. Kluczowym elementem dla wielu odwiedzających stał się czat online, gdzie mogą zadać pytania, poszukać pomocy lub porady w sprawie zakupu.

Przykłady czatów online:

Jeśli sklep ma profile w mediach społecznościowych, to dodać je do swoich kanałów komunikacji.

2. Popraw widoczność sklepu, lepsze SEO.

Ruch organiczny do sklepu z wyszukiwarek jest bardzo ważny, ale przed podjęciem jakichkolwiek zmian, trzeba w odpowiedniej kolejności zaplanować działania.

Należy rozdzielić SEO na 2 elementy:

  • Techniczne aspekty SEO
  • Treści i content marketing

W pierwszej kolejności musimy zadbać o to, żeby strona była poprawna od strony technicznej, gdyż to jest bilet do tego, aby wyszukiwarki mogły odwiedzić naszą stronę i poprawnie odczytać treść.

Techniczne aspekty SEO

Co można szybko i łatwo usprawnić?

  • Certyfikat SSL - bezwzględnie wymagany i ważny.
  • Opis produktu
  • Stosowanie nagłówków w opisach produktów h2,h3.
  • Stosowanie list.
  • Dłuższe i informacyjne opisy produktu.
  • Wykorzystać mapę serwisu Sitemap do indeksowania nowych stron.
  • Uzupełnić meta tagi. W szczególności tytuł i opis. Keywords też można dodać, ale to pole nie ma już dużego znaczenia.

Treści i content marketing

Warto zdawać sobie sprawę, że wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania nie zależy tylko od treści na stronie, ale w znacznym stopniu od rankingu domeny.

W pierwszej kolejności należy skupić się na pozycjonowaniu strony dla dłuższych słów kluczowych (zawierających od 3-5 słów). Gdy uda się uzyskać dobre wyniki dla takich wyrażeń, wtedy można wybrać krótsze słowa kluczowe o wyższej konkurencyjności.

Przygotowując opis produktu lub wpis na blogu najważniejszym kryterium oceny jest to, czy treśc na stronie pasuje do zapytania z wyszukiwarki. Dlatego przed jego napisaniem warto wypisać od kilku do kilkunastu słów kluczowych powiązanych z produktem i ująć je w treści. Im bardziej naturalnie, tym lepiej.

3. Zwiększ sprzedaż dzięki skutecznej reklamie.

Niezależnie od tego czy sklep już się reklamuje, czy dopiero zaczyna przygodę z reklamą, warto zrobić przegląd swoich działań i planów marketingowych w tym obszarze.

Kluczem do sukcesu jest odpowiedni przekaz, dla odpowiednich osób, w odpowiednim czasie, gdyż nawet najlepsza reklama pokazana złym odbiorcom, nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Idelanie obrazuje to sytuacja, w której wchodzimy do sali, gdzie jest zebrana pewna grupa osób. Pytamy “Kto jest głodny, niech podniesie rękę”. Teraz możemy zaprosić ich do naszej restauracji. To jest nasza grupa docelowa. To ich szukamy.

Dlatego zanim zaczniemy planować kampanie reklamowe, warto poświęcić czas, by dokładnie opisać, kto jest naszym klientem, jakie są jego preferencje, czym się interesuje, gdzie można go znaleźć. Nie zapominajmy zapytać “Kto jest głodny”:)

Od czego zacząć?

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest dodanie kampanii związanej z marką sklepu w sieci wyszukiwania Google. Wielu klientów traktuje wyszukiwarkę Google, jako narzędzie nawigacyjne i wpisuje nazwę sklepu lub adres w polu wyszukiwania. Taka forma reklamy jest bardzo skuteczna i premiowana przez algorytm wyszukiwania. Poza tym, jeśli my tego nie zrobimy, zrobi to nasza konkurencja.

Wykorzystaj remarketing

Jeśli ktoś trafił na naszą stronę, możemy wyświetlić mu swoje reklamy w kampaniach remarketingowych. Można je zdefiniować w prosty sposób zarowno na Facebooku, jak i w Google AdWords. Takie kampanie są dużo tańsze niż reklama dla nowych klientow i dużo skuteczniejsze.

Odśwież reklamy

Jeśli już reklamujesz się na Facebooku lub Google i masz takie same reklamy dłużej niż 3 miesiące, to idealny moment, by pokazać coś nowego. Jeśli pokazujemy klientom ciągle te same reklamy, ich skuteczność spada.

Inne platformy reklamowe i ADS Tracker

Reklamuj się na innych platformach. Wyszukaj nowe miejsca do reklamowania się i nie martw się o raporty wejść i sprzedaży z reklam na nowej platformie. To wszystko zapewni Ci ADS Tracker, ktory jest w standardowej wersji sklepu internetowego SOTESHOP. Nie musisz ufać danym z innej firmy, ADS Tracker dostarczy Ci pełny raport z całej platformy lub poszczególnych kampanii i reklam.

4. Mierz skuteczność działań marketingowych z ADS Tracker.

Co to jest ADS Tracker? To system stworzony przez firmę SOTE, który pozwala na mierzenie skuteczności dowolnych linków prowadzących do sklepów. Posiada obsługę platform reklamowych Google, Facebook, ale możesz też dodawać nowe platformy i grupować reklamy w kampaniach.

Jak działa ADS Tracker?

Kiedy ktoś wchodzi na stronę sklepu, system zapamiętuje wizytę klienta i będzie potrafił ją rozpoznać nawet do 180 dni. Jeśli w tym czasie klient zrobi zakupy w sklepie lub wejdzie dodatkowo z innej reklamy, to w zamówieniu pojawi się dokładna droga, jaką przebył klient i z jakich reklam odwiedzał sklep. To idealne uzupełnienie dla raportów platform reklamowych.

Co więcej system bardzo dobrze rozpoznaje zachowania klientów takie, jak zamknięcie przeglądarki, zmianę urządzenia, czy połączenia. Jak to robi? To nasz mały sekret:)

Duże sklepy internetowe i agencje marektingowe korzystają z bardzo drogich integracji z systemami typu “click database”, które zapamiętują zachowania klientów, my dajemy takie rozwiązanie w standardzie, bez żadnych dopłat.

Dzięki Ads Tracker możesz podejmować lepsze decyzje i możesz reklamować się, gdzie tylko chcesz. Nawet jak udostępnisz link na stronie partnera, będziesz widzieć wejścia i sprzedaż dokładnie z tego miejsca.

5. Przygotuj dobre strony Landing Page.

Landing pages - to strony, na które kierujemy klientów np. z reklam. Może to być strona główna sklepu internetowego, strona kategorii, karta produktu lub artykuł na blogu.

Taką stronę powinniśmy traktować jako pierwszą stronę, jaką widzi klient i dlatego powinna zwierać trochę więcej informacji.

Jeśli wykorzystyjemy landing page jako kartę produktów to:

  • zadbaj o dobry opis, zdjęcia, marteriały video,
  • dodaj pod koszykiem informacje o dostawie, zawrotach, gwarancji,
  • dodaj wyróżnione opinie o produkcie,
  • dadaj czytelne informacje o dostępności produktu.

Jeśli landing page dotyczy wpisu na blogu to:

  • zadbaj o to, by informacje były przydatne dla klienta i miały dla niego wartość,
  • dodaj dobre zdjęcie, załącz video,
  • jeśli odwołujesz się do produktów, dodaj linki w treści,
  • zachęć w artkule do podjęcia konkretnego działania np. zapisania się na newsletter, udostępnienia w social media, dokonania zakupu.

6. Udostępnij ofertę w sewisach sprzedażowych.

Dobrą metodą dotarcia do nowych klientów jest dodanie produktów w serwisach sprzedażowych takich jak: Google Shopping, Allegro, Ceneo, sklep na Facebooku i wielu innych.

Możesz do każdego serwisu udpostępniać wybrane produkty lub dodać je wszystkie na raz. Jeśli ktoś wejdzie do Twojego sklepu i złoży zamówienie, ADS tracker rozpozna platformę i doda informację zarówno w zamówieniu, jak i raporcie sprzedaży z danej platformy.

Zobacz listę integracji SOTESHOP

7. Dodaj video do produków.

Numer 10 musi być wyjątkowy:) I jest. Piękne zdjęcia zwiększają zainteresowanie produktami i pozytywnie wpływają na sprzedaż, jednak to video jest królem. Dlatego warto dodać galerię video na karcie produktu, by zainteresować klienta i lepiej przedstawić ofertę.

Video wcale nie musi być trudne do nagrania i nie musi obciążać strony. W SOTESHOP udało nam się połączyć piekną prezentację i szybkośc działania. Wystarczy dodać kilka filmów mających 5-10s zrobionych telefonem, a klienci to docenią.

Dla niektorych sklepów, np. z branzy modowej lub z rękodziełem, produkty z video mogą okazać się przełomowe. To funkcja, którą na pewno warto sprawdzić.

Przykład produktu z video: Sklep moda

Sklep internetowy Moda z video

8. Odzyskaj porzucone koszyki.

Na porzucone koszyki warto spojrzeć trochę inaczej. Jako na grupę klientów, których łatwiej namówić na złożenie zamówienia. Dodawanie produktów do koszyka, bez dokonania zakupów, jest naturalne i może dotyczyć nawet około 60% klientów.

Możemy wykorzystać np. reklamy Facebooka, aby skierować reklamę właśnie do tych osób lub dodatkowo przypomnieć się w remarketingu.

W zależności od sklepu, czas od pierwszej z wizyt do zakupu, może wynosić wiele dni i to, że ktoś od razu nie złożył zamówienia, nie oznacza, że nie zostanie naszym klientem w przyszłości.

Tutaj z pomocą kolejny raz przychodzi ADS Tracker. Jeśli w sklepie średni czas od pierwszej wizyty w sklepie do złożenia zamówienia wynosi więcej niż 7 dni, to ADS tracker przyda się tym bardziej, gdyż raporty z zewnętrznych platform reklamowych są ograniczone tylko do 7 dni. Z ADS Trackerem można ustawić raportowanie sprzedaży od 30 aż do 180 dni od wizyty klienta.

9. Wykorzystaj newsletter, by dotrzeć do klientów.

Jedną z największych zalet newslettera jest to, że dane tam zebrane są Twoje. Sam podejmujesz decyzje, kiedy i jak je wykorzystać.

Newsletter to bardzo skuteczne narzędzie sprzedaży, ale należy pamiętać o kilku prostych zasadach i informacjach, które mogą być przydatne.

  • Wysyłaj wiadomości tylko do osób, które dodały swój adres.
  • Premiuj zapisanie się na newsletter np. przekaż klietowi kupon rabatowy kolejne zakupy.
  • Wysyłaj ciekawe informacje i artykuły, nie tylko linki do sprzedaży.
  • Pamiętaj, że nie każdy czyta i klika na linki z newslettera.
  • Średnio 15-20% otwiera newsletter, a 3-5% klika w link.
  • Nie oczekuj, że każdy przeczyta Twoją wiadomość, To i tak dużo więcej, niż w reklamach.

Warto dodać materiały z newslettera w reklamie remarketingowej. Dotrzesz w ten sposób z informacją do tych, którzy nie otworzyli newslettera i tych, którzy się na niego nie zapisali, ale byli na Twojej stronie.

Wykorzystaj ADS Tracker do raportowania wejść i zamówień klientów z newslettera. Niezależnie od tego, z jakiego systemu korzystasz.

10. Zaoferuj rabaty i promocje.

Rabaty i promocje otaczają nas ze wszystkich stron. Bardzo często nie chodzi tylko o cenę, ale także o to, jaki przekaz stoi za rabatem.

Jeśli dajemy rabaty każdemu, jego wartość jest niewielka i maksymalnie wynosi tyle, ile zaoszczędzona kwota, ale kiedy dajemy je w podziękowaniu, doceniając klienta, jego wartość znacząco wzrasta. Wtedy to nie tylko rabat, ale także zadowolenie klienta, który czuje się doceniony i chętniej wróci do naszgo sklepu. Zadowoleni klienci chętniej polecają sklep i tak w kółko:)

Wykorzystaj promocje, rabaty, kupony rabatowe, aby zachęcić klienta do kolejnych zakupów. Doceniaj klientów, którzy u Ciebie zamawiają kolejny raz. Dostosuj termin ważności rabatów do specyfiki swojej oferty.

11. Dodaj profile sklepu internetowgo w Social Media.

Social media to nie tylko meijsce na udostępnianie treści, ale także nowa metoda komunikacji z klientem. Tutaj dyskusje toczą się nie tylko w prywatnych wiadomościach, ale także w komentarzech pod postami, filmami, wydarzeniami. Social media to także część content marketingu.

Sklep internetowy powinien pojawić się (minimum) na platformach:

Osoby, które nas obserwują i komentują, budują społeczność wokół naszego sklepu, a ich opinie są ważne dla wielu kupujących.

Nie musimy wrzucać postów i filmów codziennie, możmy dodawać je np. raz na tydzień, ale w pierwszej kolejności musimy być na danej platformie, tak by klienci mogli nas tam znaleźć.

12. Buduj zaufanie klientów.

Kiedy klient trafia na twoją stronę i chce dokonać skupu, często szuka potwierdzenia, że sklep jest godny zaufania, a produkt jest dobrej jakości.

To jest moment, w którym trzeba klienta przekonać. To jeden krok do złożenia zamówienia, a naszym celem jest eliminacja obaw klienta, by to zamówienie dokończył.

Dlatego warto czytelnie przedstawic informacje o dostawach, zwrotach, gwarancji. Pokazać i wyróżnić najlepsze opinie innych klientów o produkcie czy sklepie. Można do tego wykorzystać recenzje w programie sklepu lub dodać linki serwisów społecznościowych.

Dobrą metodą jest wykorzystanie opinii klientów w reklamie lub promowanie postów, np. na Facebooku, ktore mają dużą ilość polubień i komentarzy.

Podsumowanie

Nie ma jednego uniwersalnego sposobu na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym, ale mając dobry plan, wiedzę i dobre narzędzia, możemy skuteczniej konkurować na rynku internetowym. Podjmując działania merketingowe, mierzmy ich skuteczność i dokonujmy analizy, by podejmować lepsze decyzje. Budujmy zaufanie wśród klientów i dbajmy o wiarygodność naszego sklepu. To się zawsze opłaca.


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Powiązane strony

Polecane artykuły na blogu

Czy moja reklama sklepu jest skuteczna? Reklama w Google i na Facebooku.

04/11/2020
Jest wiele metod oceniania skuteczności reklamy i składa się na to wiele parametrów, jednak jeden z elementów tej układanki jest szczególnie ważny - odpowiedź na pytanie: czy klient, składając zamówienie, wszedł do sklepu z reklamy?

Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTESHOP. 33 techniczne elementy SEO.

12/11/2020
Poznaj 33 elementy SEO, które powinien posiadać sklep internetowy. Przedstawimy wybrane mechanizmy wspomagające pozycjonowanie sklepu internetowego. Oprogramowanie SOTESHOP posiada wiele elementów wspierających indeksowanie i pozycjonowanie sklepu. Techniczne elementy SEO każdego sklepu.

Reklama sklepu internetowego. Jak zacząć? 9 pytań i odpowiedzi.

15/01/2020
Reklamowanie sklepu internetowego trzeba zacząć od dobrego zrozumienia, jak działają reklamy na Facebooku i Google. Niezależnie od tego, czy robimy to sami, czy zlecamy reklamę zewnętrznej firmie, wiedza ta jest niezbędna, by skuteczniej się reklamować.