Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTESHOP. 33 techniczne elementy SEO.

12/11/2020

Oprogramowanie SOTESHOP posiada wiele elementów wspierających indeksowanie i pozycjonowanie sklepu. Przedstawimy wybrane mechanizmy wspomagające pozycjonowanie sklepu internetowego w naszym oprogramowaniu.

33 elementy SEO sklepu internetowego

Poznaj 33 elementy SEO, które powinien posiadać sklep internetowy. W procesie optymalizacji SEO, bardzo ważnym elementem jest techniczna strona witryny, gdyż jest to bilet do dalszej optymalizacji treści.

  1. Meta tagi dla produktów i stron.

    Definiowanie tytułu, opisu stron i słów kluczowych.

  2. Indeksowanie oferty sklepu i stron www sklepu.

    Wszystkie strony, które mają ofertę sklepu oraz strony www mają wsparcie pozycjonowania.

  3. Opisy na listach produktów.

    Dodatkowy krótki opis na liście produku.

  4. Opis kategorii.
    • Dodatkowe zdjęcie i opis na liście kategorii.
    • Istnieje możliwość dodania dodatkowego opisu kategorii na dole strony (jako modyfikacja grafiki).
  5. Karta produktu
  6. Wsparcie wersji mobilnej i desktop.

    Odpowiednie dostosowanie stron sklepu dla wersji typu desktop i wersji mobilnej.

  7. Wewnętrzna wyszukiwarka.

    Dynamiczna wyszukiwarka produktów.

  8. Obsługa linków wewnętrznych.
  9. Własna domena
  10. Blog

    Sklep posiada wbudowaną funkcję bloga, wraz ze wsparciem dla pozycjonowania.

  11. Indeksowanie zdjęć
  12. Recenzje i oceny
    • Sklep posiada system recenzji i ocen produktów.
    • Istnieje także możliwość integracji z zewnętrznymi systemami ocen.
  13. Wyłączenie indeksowania stron “technicznych”.

    W indeksowaniu pomijane są strony techniczne np. formularz logowania, newslettera, koszyk, regulamin itp.

  14. Poprawne formaty adresów URL.

    Adresy URL są generowane zgodnie z wymogami Google.

  15. Edycja adresów URL.

    Adresy URL dla produktów, kategorii i stron są generowane automatycznie, ale można je edytować.

  16. Linki kanoniczne.

    Stosowanie linków kanonicznych pozwala na unikanie dublowania się indeksowanych treści.

  17. Hierarchia nagłówków H1, H2...Hn.
    • Zgodna z zaleceniami Google hierarchia oznaczeń nagłówków.
    • Dynamiczne generowanie nagłówków H1,H2.
    • Edycja nagłówków.
  18. Sitemap - mapy serwisu dla Google

    Automatyczne generowanie sitemap dla Google.

  19. Wsparcie dla Google Search Console

    Google Search Console - to bardzo dobre narzędzie do pracy nad indeksowaniem i pozycjonowaniem stron.

  20. Obsługa linków 404

    Jeśli wywołany jest adres URL, który nie istnieje w sklepie, zamiast błędu pokaże się specjalna strona z informacją.

  21. Obsługa przekierowań 301
    • Można dodawać przekierowania adresów.
    • Opcja może być wykorzystana przy przeniesieniu strony/produktu/kategorii.
    • Przekierowania 301 stosuje się m.in. przy zmianie oprogramowania, aby zachować wcześniej zaindeksowane linki.
  22. Blokowanie pozycjonowania wybranych stron.

    Opcja pozwala na zablokowanie indeksowania wybranych stron.

  23. Blokowanie indeksowania sklepu.
    • Wyłączenie indeksowania całego sklepu.
    • Wykorzystywane dla nowych sklepów, które dopiero wprowadzają ofertę.
  24. Obsługa OpenGraph.

    Protokół Open Graph pozwala na wyświetlenie, w przyjazny sposób, informacji o stronie, do której prowadzi link. Jeśli wyślemy link do sklepu np. w Messengerze Facebooka, to pogląd, który zobaczymy, będzie generowany z informacji zawartych w Open Graph.

  25. Obsługa uporządkowanych danych Google.
    • Uporządkowane dane to dodatkowe informację na temat produktu, które są wykorzystywane przez Google np.: cena, nazwa, zdjęcie produktu.
    • Przekazywanie breadcrumbs
  26. Obsługa szyfrowanych połączeń https (SSL).
    • Pełne wsparcie dla bezpiecznych połączeń przez protokół https.
    • Obsługa certyfikatów SSL.
  27. Optymalizacja szybkości wyświetlania strony
    • Analiza oparta na Google Page Speed
    • Optymalizacja wersji desktop.
    • Optymalizacja wersji mobilnej.
  28. Obsługa hreflang dla sklepów w różnych wersjach językowych.

    Pozwala na przekazanie do wyszukiwarki informacji o stronie produktu w innej wersji językowej.

  29. Favicon

    Ikonka, która będzie obok pasku z adresem. Wykorzystywana przez różne systemy do graficznej identyfikacji adresu URL.

  30. Pozycjonowanie wyników wyszukiwania.

    Sklep zawiera mechanizmy pozwalające na tworzenie dynamicznych stron z wynikami wyszukiwania.

  31. Edycja plików HTML

    Istnieje możliwość edycji plików html własnego tematu graficznego. Pozwala to m.in. na dodanie niestandardowych i zaawansowanych elementów związanych z pozycjonowaniem sklepu.

  32. Google Shopping.

    Wsparcie dla Google Shopping.

  33. Bezpieczeństwo
    • Obsługa szyfrowania połączeń i kodowania danych.
    • Google reCaptcha - zabezpieczenie przed robotami.
    • Audyty bezpieczeństwa.

Meta tagi

Dowiedz się więcej, jak przygotować opis strony dla indeksowania. Sprawdź, jak strony twojego sklepu widzą wyszukiwarki: Podgląd strony w Google


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Powiązane strony

Polecane artykuły na blogu

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. 12 sprawdzonych sposobów od SOTE.

11/10/2021
Zapoznaj się z wybranymi metodami zwiększenia sprzedaży w sklepie. Obejmują ogólny proces związany ze sprzedażą w internecie i dotarciem do nowych klientów. Poznaj 12 sprawdzonych sposobów, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Praktyczne porady, które możesz zacząć wprowadzać już dzisiaj.

Pozycjonowanie i wyszukiwanie produktów. Dynamiczne strony SEO.

11/12/2019
Dodaliśmy nową funkcję wyszukiwania, dzięki której możesz szybko przygotować podstronę z dowolną grupą produktów, bez zmiany kategorii. Może to być np. strona zawierająca prezenty, produkty polecane itp. Dodatkowo dodaliśmy wsparcie pozycjonowania do generowanych podstron.

Sitemap. Lepsze pozycjonowanie sklepu w 5 minut.

19/09/2019
Sprzedaż przez pozycjonowanie stron sklepu składa się z kilku ważnych etapów, które należy brać pod uwagę, jeśli chcemy skutecznie zwiększyć ilość odwiedzających stronę. Większość osób skupia się na polepszaniu rankingu, jednak czasem kluczową rolę odgrywa poprawienie ilości stron odczytywanych przez Google.