Ułatwienia dostępu - Dostosuj swój sklep do wymogów europejskiej dyrektywy EAA (European Accessibility Act) i standardów WCAG 2.1 w zakresie dostępności cyfrowej. Przedstawiamy praktyczne wskazówki, jak edytować treści w sklepie, aby zachować zgodność z zasadami dostępności m.in. dodawanie opisów alternatywnych (alt) i stosowanie poprawnej struktury nagłówków.
Zaleca się używanie poziomów nagłówków po kolei: nagłówek 2 dla tytułu sekcji, nagłówek 3 dla tytułu podsekcji itd.
Na stronie powinien występować tylko jeden nagłówek poziomu 1. W przypadku produktów, kategorii i postów bloga, nazwa produktu/kategorii/posta jest już nagłówkiem poziomu 1, więc nie zaleca się dodawania kolejnego.
Wpisz opis o długości ok. 250 znaków (1–2 zdania).
Jeżeli korzystasz w opisie z różnych kolorów tekstu, warto jest sprawdzić jego wskaźnik kontrastu na https://app.contrast-finder.org/.
Wymagany jest współczynnik minimum 4.5 (3 dla dużego tekstu).
W celu zapewnienia zgodności z WCAG 2.1 zalecamy korzystanie z reCAPTCHA v3. Integracja sklepu z reCAPTCHA v3 została przez nas dodatkowo dostosowana do wymogów dostępności. Zobacz jak włączyć Captchę w wersji reCaptcha v3.