ADS Tracker

Co to jest ADS Tracker?

ADS Tracker to narzędzie zaprojektowane i opracowane przez zespół SOTE. Jest przeznaczone dla wszystkich sklepów internetowych, które korzystają z reklam zewnętrznych, nie tylko na Google i Facebooku.

Aplikacja ADS Tracker w WebStore: LINK
Dodatkowe informacje na blogu:

Jak aktywować ADS Tracker

  1. Zainstaluj ADS Tracker według instrukcji: LINK.
  2. W Panelu Administracyjnym sklepu, przejdź do Konfiguracja → Konfiguracja modułów → ADS Tracker → Konfiguracja.
  3. Zaznacz Aktywuj.
  4. Kliknij Zapisz.

Przykład konfiguracji reklamy w Google

  1. W panelu administracyjnym wybierz KonfiguracjaKonfiguracja modułów ADS tracker w panelu sklepu
  2. Z listy wybierz moduł ADS Tracker Ikona modułu ADS tracker

Dodanie kampanii

  1. Przejdź do zakładki Kampanie. Lista kampanii reklamowych dodanych do ADS tracker
  2. Kliknij Dodaj. Dodawanie kampanii reklamowych Google do ADS tracker
  3. Zaznacz Aktywna.
  4. W polu Platforma wybierz Google.
  5. Wpisz Nazwę.

    Nazwa kampanii jest dowolna. Można wprowadzić taką samą nazwę jak w Google

  6. Kliknij Zapisz.
  7. Wybierz Kolor

    Kolor pomaga rozróżnić kampanie na wykresach raportów kampanii

  8. Kliknij Zapisz.

Dodanie reklamy

  1. Przejdź do zakładki Reklamy. Lista reklam w ramach kampanii dodanych do ADS tracker
  2. Kliknij Dodaj. Dodawanie nowej reklamy w ramach kampanii reklamowej Google do ADS tracker
  3. Zaznacz Aktywna.
  4. W polu Kampania wybierz poprzednio utworzoną kampanię.
  5. Wpisz dowolną Nazwę
  6. Wklej Link docelowy, np. do reklamowanego produktu.
  7. Kliknij Zapisz.

Dodanie linku do Google

  1. Skopiuj parametr śledzenia wejść klikając Skopiuj parametr.

    Jeżeli chcesz wstawić cały link do innej strony kliknij Skopiuj link.

    Jak skopiować parametr śledzenia dla Google Ads
  2. Przejdź na platformę Google Ads.
  3. Dodając nową reklamę lub edytując istniejącą, przejdź do sekcji Ad URL options.
  4. W pole Final URL suffix wklej skopiowany parametr. Okno Ad URL options w edycji reklamy w Google Ads

Dodanie linku do Facebooka

  1. Stwórz reklamę w kampanii Facebook analogicznie jak w kampanii Google.
  2. Skopiuj parametr śledzenia wejść klikając Skopiuj parametr. Jak skopiować parametr śledzenia dla Facebook
  3. W edycji reklamy na Facebooku, w polu URL parameters • Optional wklej skopiowany parametr. Okno edycji reklamy na Facebooku

Dodanie dowolnego linku np. dla bloga, YouTube, itp

  1. Dodaj kampanię i reklamę niezwiązaną z Google i Facebook (jak dodać kampanię i reklamę).
  2. W edycji reklamy, skopiuj link z parametrem śledzenia klikając Skopiuj link.
  3. Wklej link w dowolny kanał informacji np. w post bloga, w wiadomość newsletter lub w opis wideo na YouTube.

    Wejścia na stronę sklepu poprzez ten link będą rejestrowane przez ADS Tracker.

Dodanie platformy

  1. Przejdź do zakładki Platformy. Lista platform reklamowych w ADS tracker
  2. Kliknij Dodaj. Lista platform reklamowych w ADS tracker
  3. Zaznacz Aktywna.
  4. Wpisz Nazwę.
  5. Wpisz Opis.
  6. Wybierz Typ
  7. Kliknij Zapisz.
  8. Wybierz Kolor

    Kolor pomaga rozróżnić poszczególne platformy na wykresach raportów platform

Konfiguracja

Przejdź do zakładki Konfiguracja

Konfiguracja modułu ADS tracker
  1. Zaznacz Aktywuj.
  2. Zaznacz Tryb rozszerzony

    Tryb rozszerzony pozwala na lepsze rozpoznawanie użytkownika. Wiąże się to z większym wykorzystaniem zasobów bazy danych.

  3. Wybierz Czas przechowywania danych (dni)

    Określa po jakim maksymalnym czasie od wejścia rozpoznajemy konwersję sprzedaży.

  4. Wybierz Do konwersji zaliczaj

    Określenie czy jako źródło pozyskania konwersji sprzedaży przyjmujemy pierwsze wejście użytkownika z reklamy, czy ostatnie.

  5. Wpisz Wykluczone adresy

    Adresy IP, które będą pomijane w raportach. Np. adresy z których łączy się sprzedawca.

    Twoje aktualne, zewnętrzne IP jest wyświetlone poniżej

  6. Klucz kontrolny

    Systemowy numer identyfikacyjny przydzielany do sklepu.

  7. Kliknij Zapisz.