W kontekście sklepu internetowego uporządkowane dane to dodatkowe informację na temat produktu, które są wykorzystywane przez Google, aby wzbogacacić informację o Państwa ofercie w wynikach wyszukiwania. W sklepie internetowym SOTESHOP dane uporządkowane są dodawane w karcie produktu oraz do ścieżki nawigacji na wszystkich stronach gdzie ona występuję. Pomagają one nie tylko rozszerzyć wyniki wyszukiwania (aktualnie o: cenę, dostępność i gwiazdki recenzj), lecz przekazując dodatkowe uporządkowane dane, pozwalamy Google lepiej zrozumieć strukturę strony naszego sklepu internetowego.
Uporządkowane dane zaszyte są w kodzie HTML i we wszystkich tematach responsywnych. Są one od razu dostępne dla robotów Google. Wyjątek stanowią uporządkowane dane na temat dostępności produktu, które należy dookreślić w konfiguracji Google Shopping: w panel administracyjnym → Sprzedaż → Google Shopping → Konfiguracja w sekcji Informacje o dostępności produktów. Więcej: https://www.sote.pl/docs/google-shopping-integracja-z-google-merchant.
Należy też pamiętać, żeby system przekazywał informację o recenzji, należy mieć włączone recenzję na karcie produktu oraz musi być conajmniej dodana jedna recenzja do produktu.
Google co jakiś czas zmienia wymogi dotyczące uporzadkowanych danych i staramy się za tym nadążąc w aktualizacjach sklepu.
Swoje produktu możesz sprawdzić narzędziem do testowania uporządkowanych danych, które jest dostępne pod adresem:
https://search.google.com/structured-data/testing-tool