Google Shopping - zintegruj się z Google Merchant Center.

Wyślij produkty za pomocą modułu Google Shopping do Google Merchant Center. Możesz decydować, które produkty będą w pliku xml dla Google oraz ustawić jaki jest minimalny koszt dostawy oraz cena promocyjna produktu. Plik xml możesz wygenerować ręcznie, ale może być on tworzony cyklicznie za pomocą “Harmonogramu zadań”.

W panelu administracyjnym przejdź do AplikacjeGoogle Shopping Ikona modułu Google Shopping

Przypisanie wybranych produktów dla Google Shopping

Wybierz Lista produktów

Lista produktów Google Shopping
  1. Zaznacz Produkty,
  2. Wybierz Ustaw przypisane: Tak.

Ustawienia produktu dla Google Shopping

  1. Edytuj produkt,
  2. Wybierz Dodatkowe opcje,
  3. Wybierz Google Shopping, Ustawienia produktu dotyczące Google Shopping
  4. Zaznacz Przypisz,
  5. Wpisz Cenę promocyjną,
  6. Wpis Minimalny koszt dostawy,
  7. Naciśnij przycisk Zapisz.

Zobacz dokumentację Produktów.

Przypisanie / wypisanie wszystkich produktów do Google Shopping

Wybierz Lista produktów

PRzypisanie wszystkich produktów w sklepie do Google Shopping

Naciśnij przycisk Przypisz wszystkie / Naciśnij przycisk Wypisz wszystkie.

Generowanie pliku XML

Wybierz Generowanie pliku

Generowanie pliku XML Google Shopping

Naciśnij przycisk Generuj plik.

Adres URL wygenerowanego pliku Google Shopping

http://www.shop.example.com/uploads/googleshopping.xml

Automatyzacja

Istnieje możliwość automatycznego generowania pliku xml. Zobacz więcej → Harmonogram zadań.

Konfiguracja

Konfiguracja modułu Google Shopping

Wybierz Konfiguracja

Infomacje o sklepie

  1. Wpisz Nazwę,
  2. Wpisz Opis,
  3. Naciśnij przycisk Zapisz.

Ustawienia generowania pliku xml

  1. Zaznacz Dodaj definicje wersji językowej w adresach url produktów,
  2. Zaznacz Nie eksportuj produktów ze stanem magazynowym równym 0,
  3. Wybierz Generowanie ID na podstawie:
    • ID produktu w sklepie,
    • Kodu produktu w sklepie,
  4. Wybierz Opis produktu,
  5. Naciśnij przycisk Zapisz.

Informacje o dostępności produktów

  1. Wybierz Dostępność w Google Shopping dla dostępności ze sklepu SOTESHOP,
  2. Naciśnij przycisk Zapisz.

Zobacz dokumentację Dostepności.

ADS Tracker

Raportuj wejścia i rozpoznawaj zamówienia osób, które weszły do sklepu z ofert na Google Shopping.

  1. Zanzacz Aktywuj,
  2. Naciśnij przycisk Zapisz.

Jak to działa?

Integracja z Google Shopping pozwala na wyeksportowanie listy produktów z Twojego sklepu do centrum sprzedawców Google (Google Merchant Center). Wysłana w ten sposób oferta Twoich produktów dla Google umożliwi Ci stworzenie kampanii reklamowej Google AdWords typu kampania produktowa – Reklama z listą produktów (PLA, czyli Product Listing Ads). Product Listing Ads jest jednym ze składowych elementów platformy Google Shopping. PLA różni się jednak od tekstowej reklamy Google AdWords tym, że zawiera informacje o promowanym produkcie, takie jak: nazwę produktu, jego cenę, nazwę sklepu, a przede wszystkim jego zdjęcie.

W celu rozpoczęcia pozyskiwanie ruchu i klientów przez Product Listing Ads należy:

  1. zarejestrować się w Google AdWords,
  2. zarejestrować się i skonfigurować konto w centrum sprzedawców Google (Google Merchant Center),
  3. wygenerować plik XML w panelu administracyjnym sklepu,
  4. przesłać kanał produktów w panelu centrum sprzedawców Google,
  5. połączyć konta Centrum Sprzedawcy z Google AdWords,
  6. Ustawić reklamę z listą produktów w AdWords.

Polecane artykuły na blogu

Google Shopping - jak zintegrować się z Google Merchant Center? Korzyści i przydatne informacje.

26/02/2022
Sklep internetowy SOTESHOP posiada integrację z katalogiem Google Shopping, który jest częścią Google Merchant Center. Dzięki tej integracji w prosty sposób możesz wyeksportować produkty do katalogu Google. Dowiedz się, jak wykorzystać integrację z Google Shopping do promocji swojej oferty.

ADS Tracker. Google Shopping i Sklep na Facebooku.

05/05/2021
Dodaliśmy automatyczną integrację aplikacji ADS Tracker z Google Shopping i Sklep na Facebooku. Dzięki temu możesz lepiej śledzić zakupy klientów, którzy odwiedzili sklep z w/w platform.