Wyślij produkty za pomocą modułu Google Shopping do Google Merchant Center. Możesz decydować, które produkty będą w pliku xml dla Google oraz ustawić jaki jest minimalny koszt dostawy oraz cena promocyjna produktu. Plik xml możesz wygenerować ręcznie, ale może być on tworzony cyklicznie za pomocą “Harmonogramu zadań”.
W panelu administracyjnym przejdź do Aplikacje → Google Shopping
Wybierz Lista produktów
Zobacz dokumentację Produktów.
Wybierz Lista produktów
Naciśnij przycisk Przypisz wszystkie / Naciśnij przycisk Wypisz wszystkie.
Wybierz Generowanie pliku
Naciśnij przycisk Generuj plik.
https://shop.example.com/uploads/googleshopping.xml
Istnieje możliwość automatycznego generowania pliku xml. Zobacz więcej → Harmonogram zadań.
Wybierz Konfiguracja
Zobacz dokumentację Dostepności.
Raportuj wejścia i rozpoznawaj zamówienia osób, które weszły do sklepu z ofert na Google Shopping.
Integracja z Google Shopping pozwala na wyeksportowanie listy produktów z Twojego sklepu do centrum sprzedawców Google (Google Merchant Center). Wysłana w ten sposób oferta Twoich produktów dla Google umożliwi Ci stworzenie kampanii reklamowej Google AdWords typu kampania produktowa – Reklama z listą produktów (PLA, czyli Product Listing Ads). Product Listing Ads jest jednym ze składowych elementów platformy Google Shopping. PLA różni się jednak od tekstowej reklamy Google AdWords tym, że zawiera informacje o promowanym produkcie, takie jak: nazwę produktu, jego cenę, nazwę sklepu, a przede wszystkim jego zdjęcie.
W celu rozpoczęcia pozyskiwanie ruchu i klientów przez Product Listing Ads należy: