ADS Tracker. Pytania i odpowiedzi.

11/03/2021

ADS tracker - to aplikacja, która pozwala na raportowanie sprzedaży z reklam. Jakie ma zalety? Czy jest dla mnie? Czym różni się od raportów Google i Facebooka? Pytania i odpowiedzi.

Zamów aplikację ADS Tracker z rabatem 10% i aktywuj ją w swoim sklepie.
Kod rabatowy: 2162-WN63-84NE (ważny do 31.03.2021).

Przeczytaj artykuł o nowej aplikacji: ADS Tracker. Mierzenie skuteczności reklamy

Czy ADS Tracker jest dla mnie?

Zalecamy zainstalowanie ADS Trackera w każdym sklepie, który korzysta z reklam Google, Facebooka lub udostępnia linki do sklepu na innych stronach. Dzięki pełnej integracji z oprogramowaniem sklepu, zawiera on informacje, które są niedostępne dla zewnętrznych serwisów.

Jakie są najważniejsze funkcje ADS Trackera?

  • Dłuższy czas rozpoznawania konwersji: od 30 do 180 dni.
  • Informacje o pozyskaniu z reklamy bezpośrednio w zamówieniu.
  • Unikanie dublowania danych sprzedaży.
  • Raportowanie i porównywanie danych z wielu platform.
  • Niwelowanie ograniczeń związanych z wprowadzeniem iOS14.

Jak zmiany w iOS14 wpłyną na mój sklep?

Najkrócej - mierzenie skuteczności reklamy będzie bardzo utrudnione i w raportach będzie brakować połowy danych konwersji.

Firma Apple wprowadza w systemie iOS14 ograniczenia, które spowodują zmianę działania popularnych platform reklamowych, w tym Google i Facebooka. Dotyczyć one będą wszystkich użytkowników. Szacuje się, że zauważalny będzie spadek raportowanych konwersji w okolicach 40-60%. Zmiany mogą się pojawić w każdym momencie. Na dzień 2021-03-10 firma Apple nie podała jeszcze dokładnej daty wprowadzenia ograniczeń.

Czym różni się ADS Tracker od raportów Google i Facebooka?

Najważniejsze różnice:

  • Znacznie dłuższy czas raportowania konwersji, szczególnie po zmianach w iOS14.
  • Zarówno Google jak i Facebook liczą dane w różny sposób. ADS Tracker ma ten sam algorytm dla każdej platformy i pozwala na porównywanie wyników liczonych w ten sam sposób.
  • ADS Tracker przypisuje transakcję do jednej platformy, Google i Facebook uważają, że prawie każda transakcja jest zdobyta dzięki nim, co powoduje dublowanie danych na plaformach.
  • ADS Tracker pozwala na dodanie własnej platformy np. grupującej linki na stronach partnerów, blogach lub YouTube.

Zobacz porównanie opcji reklam ADS Trackera, Google i Facebooka w opisie produktu: ADS Tracker

Czy ADS Tracker zastępuje raporty Google i Facebooka?

Nie. Raporty ADS Trackera są uzupełnieniem danych dostępnych na platformach Google i Facebooka. Zalecamy porównywanie danych z różnych platform, w szczególności danych konwersji.

Jak wykorzystać nową platformę w ADS Trackerze?

Platformy, podobnie jak kampanie, pozwalają na grupowanie linków do reklam. Możemy dodać np. 10 linków, które udostępniamy partnerom. Jeśli ktoś wejdzie z takiego linku i dokona zakupu, to informacja ta pojawi się zamówieniu i w raportach.

Aktywuj ADS Trackera

Zamów aplikację ADS Tracker z rabatem 10% i aktywuj ją w swoim sklepie.
Kod rabatowy: 2162-WN63-84NE (ważny do 31.03.2021).