SOTESHOP 8. Blog w sklepie internetowym. Lepsze SEO i skuteczniejsze pozycjonowanie sklepu.

22/12/2021

Ukazała się nowa wersja bloga dla sklepu internetowego SOTESHOP w wersji 8. Nowy blog to lepsza prezentacja artykułów, powiązania z produktami, postami, nowe kategorie, galeria zdjęć i przed wszystkim bardzo dobre SEO.

Zanim przygotowaliśmy nową wersję bloga, przez wiele miesięcy testowaliśmy zmiany m.in. na naszej stronie i wpływ nowej wersji na SEO. Wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania, wiele stron zwiększyło znacząco swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, nawet o kilkadziesiąt pozycji, tylko po wdrożeniu nowego bloga. Teraz chcemy podzielić się tym rozwiązaniem z naszymi klientami, tak, aby dać im najlepsze narzędzia do pracy ze sklepem, jakie mamy.

Prezent Świąteczny! Nowa wersja bloga jest dostępna w standardzie SOTESHOP 8 dla wszystkich:)

Jak dodać blog w sklepie internetowym SOTESHOP?

Obejrzyj video, jak aktywować blog, dodać nowy artykuł, opis, galerię, polecane produkty, kategorie i inne wpisy w SOTESHOP 8.

Bądź na bieżąco z nowościami, subskrybuj SOTE na YouTube.

Co nowego w blogu?

Najlepszą metodą sprawdzenia nowych funkcji, jest dodanie kilku nowych artykułów i wykorzystanie nowych funkcji, które dodaliśmy. Można też założyć sklep demo i przetestować niezależnie od własnego sklepu.

Lista najważniejszych zmian. Większość z nich ma realny wpływ na pozycjonowanie sklepu.

  • Strona główna
    • Link do bloga w menu górnym.
    • Kategorie bloga w menu.
    • Tytuł nad listą postów/artykułów.
    • Możliwośc wybrania kategorii dla postów na stronie głównej.
    • Lepsza prezentacja listy postów.
  • Strona bloga
    • Nowe breadcrumbs (ścieżka lokalizacji) z danymi uporządkowanymi SEO.
    • Tytuł ogólny bloga i opis.
    • Linki do kategorii.
    • Ostatnie wpisy w formie listy w nagłówku.
  • Kategorie
    • Dodanie kilku kategorii do artykułu.
    • Kategoria główna.
    • Indywidualny tytuł i opis kategorii.
    • Edycja linku kategorii oraz meta tagów SEO.
    • Breadcrumbs SEO dla kategorii.
    • Dostosowanie do dłuższych nazw kategorii.
  • Strona artykułu
    • Nowy układ strony - dostosowanie do najlepszych praktyk SEO.
    • Breadcrums SEO artykułu.
    • Dostosowanie prezentacji do długich tytułów.
    • Dodatkowy opis pod tytułem.
    • Nowa galeria zdjęć + optymalizacja SEO.
    • Dodatkowa sekcja z przyciskiem CTA (Call to action).
    • Lista polecanych produktów pod wpisem.
    • Polecane artykuły.
  • Nowy układ kolumny z linkami.
    • Polecane produkty.
    • Polecane artykuły.
    • Kategorie bloga.
    • Ostatnie posty z głównej kategorii artykułu.

Ekstremalne SEO

Ekstremalne SEO to połączenie różnych elementów na stronie i innych powiązanych z artykułem stronach, tak, aby zapewnić jak najlepszą optymalizację do pozycjonowania, przy zachowaniu zgodności z wymaganiami Google i dobrych praktyk SEO. Przy projektowaniu tych elementów braliśmy pod uwagę także jeden z najważniejszych czynników SEO, jakim jest doświadczenie i zachowanie klienta na stronie po wejściu z wyników wyszukiwania.

Dodatkowo nowy system bloga wspiera naturalne wykorzystanie słów kluczowych użytych w treści, ilóść znaków na stronie, linków, słów kluczowych użytych w tytułach, kategoriach, prędkość wyświetlania strony i wiele innych czynników.

Treść zamiast sztuczek

Dzięki nowemu blogowi możesz skupić się na tworzeniu treści dla swoich klientów, zamiast szukania sztuczek SEO. Wszystko, czego potrzebujesz, to wartościowe i ciekawe informacje. Jeśli sklep korzysta dodatkowo z usług specjalistów SEO, to nowy blog da im jeszcze większe możliwości.

Reklama sklepu i blog

To jest wisienka na torcie. Nie jest tajemnicą, że Google, szczególnie w reklamach tekstowych w wynikach wyszukiwania, premiuje dopasowanie treści do zapytania. Mimo to wiele osób próbuje wyświetlić tę samą reklamę dla dużej liczby słów kluczowych. Reklama owszem wyświetli się, ale cena takiej reklamy będzie wysoka.

Prosty i skuteczny trik. Reklamujmy artykuły z bloga. To się opłaca!

Dodajmy do sklepu kilka ciekawych postów, korzystając z nowego bloga. Ciekawa treść, powiązane produkty, artykuły i koniecznie galeria zdjęć. Następnie wybierzmy posty, które mają tendencję wzrostową (w okresie np. 2 tygodni) lub już osiągnęły dobry wynik i użyjmy ich w reklamie. Jeśli zapytanie będzie pasować do treści artykułu, od razu zauważymy to w niższej cenie za reklamę. Jeśli mamy więcej artykułów i prowadzimy bloga od kilku miesięcy, możemy pokusić się o dodanie calego bloga do reklamy.

Zarówno system reklamowy Google, jak i Facebooka oferują wiele opcji reklamowych, w których możemy wykorzystać bloga np. reklamy graficzne, tekstowe, video, promowanie postów, dynamiczne reklamy wyszukiwania itp. Każda taka reklama może kierować na profesjonalną stronę (landing page), na której klienci nie tylko mogą przeczytać artykuł, ale też w prosty sposób dokonać zakupów.

Kierunek SEO na 2022

Nadchodzący rok 2022 to czas, w którym jednym z najważniejszych czynników pozycjonowania, będzie doświadczenie klienta po wejściu na stronę. Artykuły sztucznie podrasowywane, nieciekawe lub niepowiązane z treścią linki będą spadać w rankingach. Taką tendencję już widać w wynikach wyszukiwania. Dlatego dobrym pomysłem jest podniesienie swojego bloga poziom wyżej, a jeśli jeszcze go nie mamy, to warto dodać.

Wyniki wyszukiwania dla sklepów, możemy podzielić na 3 ogólne kategorie:

  • Sprzedażowe: produkty, oferta.
  • Informacyjne: strony, blog.
  • Cała reszta.

Magiczna i bardzo prosta zasada SEO polega na tym, żeby jak najrzadziej trafiać do tej ostatniej kategorii;)

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku

Bardzo dziękujemy wszystkim naszym klientom i współpracownikom za to, że jesteście z nami. Tworzenie sklepów to nasza pasja. Robimy to od 20 lat i każdego roku odkrywamy nowe możliwości i podejmujemy nowe wyzwania, także dzięki Wam. Razem zmieniamy oblicze e-commerce w Polsce. Na lepsze. Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku.

Zespół SOTE


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep

Powiązane strony

Jak założyć sklep internetowy -  kompleksowy poradnik.

Jak założyć sklep internetowy - kompleksowy poradnik.

28/10/2021
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy lub chcesz rozpocząć działalność jako sprzedawca online, założenie sklepu internetowego może być dla Ciebie niezwykle opłacalne. W dobie rosnącego znaczenia e-commerce i coraz większej liczby zakupów dokonywanych przez internet, rynek jest bardzo konkurencyjny, ale jednocześnie pełen możliwości. W tym poradniku przedstawiamy kompleksowe wytyczne dotyczące założenia i prowadzenia sklepu internetowego, które pomogą Ci z sukcesem rozpocząć swoją przygodę z e-commerce.
Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTESHOP. 30 elementów SEO.

Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTESHOP. 30 elementów SEO.

12/11/2020
Poznaj 33 elementy SEO, które powinien posiadać sklep internetowy. Przedstawimy wybrane mechanizmy wspomagające pozycjonowanie sklepu internetowego. Oprogramowanie SOTESHOP posiada wiele elementów wspierających indeksowanie i pozycjonowanie sklepu. Techniczne elementy SEO każdego sklepu.
SOTESHOP 8. Sprawdź swój indywidualny rabat. Zamów nową usługę.

SOTESHOP 8. Sprawdź swój indywidualny rabat. Zamów nową usługę.

13/02/2022
Razem z wprowadzeniem wersji 8 zmieniliśmy ofertę na SOTESHOP, ale dla klientów, którzy są z nami od lat, zawsze mamy specjalne warunki. Sprawdź indywidualny rabat dla swojego sklepu.