Zwroty i reklamacje produktów

Obsługa zwrotów i reklamacji. Automatyzacja procesu obsługi dla klientów i sprzedawców. Organizacja procesu zwrotu i reklamacji dla sprzedawanych produktów Statusy zwrotów i reklamacji. Wyliczanie kwot zwrotów. Generowanie pliku PDF zawierającego informacje o zwrocie lub reklamacji. Możliwość wykluczania produktów ze zwrotów. Ograniczenie czasu zwrotu produktów. Edycja treści komunikatów towarzysząca procesowi zwrotów i reklamacji

Spis treści

W panelu administracyjnym wybierz AplikacjeZwroty produktów Ikona modułu Zwroty


Obsługa zwrotów i reklamacji

Lista zwrotów i reklamacji
  1. Przejdź do edycji wybranego wniosku, Edycja wsniosku o zwrot
  2. Zmień Status,
  3. Wpisz Notatki sprzedawcy,
  4. Naciśnij przycisk Zapisz.

Aktualny status wniosku klient może zobaczyć w podglądzie szczegółów wniosku, po zalogowaniu, w panelu klienta.

Podgląd wniosku w panelu klienta

Składanie rezygnacji przez klienta

Klient może złożyć wniosek, gdy status zamówienia został zmieniony na rodzaju zrealizowany.

Złożyć wniosek może tylko klient zalogowany.

  1. Zaloguj się na swoje konto w sklepie,
  2. Przejdź do panelu klienta → Zamówienia, Lista zamówień w panelu klienta
  3. Kliknij link Zwróć przy danym zamówieniu, Formularz rezygnacji
  4. W Typ zwrotu wybierz Rezygnacja,
  5. Zaznacz produkty które chcesz zwrócić i wybierz ich ilość,
  6. Uzupełnij/zmień Dane zwrotu,
  7. Kliknij przycisk Przejdź do podsumowania rezygnacji, Potwierdzenie rezygnacji
  8. Potwierdź wniosek klikając Wyślij rezygnację. Podsumowanie rezygnacji

Na e-mail klienta zostanie wysłane dodatkowe potwierdzenie otrzymania wniosku:

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem rezygnacji

Składanie reklamacji przez klienta

Klient może złożyć wniosek, gdy status zamówienia został zmieniony na rodzaju zrealizowany.

Złożyć wniosek może tylko klient zalogowany.

  1. Zaloguj się na swoje konto w sklepie,
  2. Przejdź do panelu klienta → Zamówienia, Lista zamówień w panelu klienta
  3. Kliknij link Zwróć przy danym zamówieniu, Formularz reklamacji
  4. W Typ zwrotu wybierz Reklamacja,
  5. Zaznacz produkty które chcesz zareklamować i wybierz ich ilość,
  6. Uzupełnij/zmień Dane zwrotu,
  7. Kliknij przycisk Przejdź do podsumowania reklamacji, Potwierdzenie reklamacji
  8. Potwierdź wniosek klikając Wyślij reklamację. Podsumowanie reklamacji

Na e-mail klienta zostanie wysłane dodatkowe potwierdzenie otrzymania wniosku:

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem reklamacji

Konfiguracja

Przejdź do AplikacjeZwroty produktówKonfiguracja

  1. Zaznacz Włącz,
  2. Wpisz Czas na zwrot,

    Ilość dni, po których klient nie będzie mógł zwrócić produktu - liczona od momentu przejścia zamowienia w status rodzaju zrealizowany.

  3. Edytuj Teksty formularza,
    • Treść formularza,
    • Treść na stronie potwierdzenia,
    • Treść na stronie podsumowania,
  4. Naciśnij przycisk Zapisz.

Powiązane dokumentacje

SOTE YouTube

Bądź na bieżąco z nowościami programu SOTESHOP. Subskrybuj kanał SOTE na YouTube.

Polecane artykuły na blogu

Zwroty produktów i reklamacje. Automatyzacja procesu obsługi.

25/01/2023
Obsługa zwrotów - nowa funkcja w SOTESHOP 8. Obejmuje automatyzację i ułatwienie procesu obsługi zwrotów i reklamacji, zarówno dla klientów, jak i dla sprzedawców. Uaktualnienia dostępne są w standardzie dla wszystkich wersji SOTESHOP 8. Zachęcamy do aktualizacji i wykorzystania nowych funkcji sklepu.