Pozycjonowanie

Ważne, aby w sklepie była ustawiona główna domena -> Ustawienie głównej domeny

W panelu administracyjnym wybierz Konfiguracja => Konfiguracja modułów

Wybierz moduł Pozycjonowanie


Ustawienie meta tagów

Wybierz Meta tagi

Ustawienie meta tagów dla strony głównej

  1. Wpisz Tytuł strony,
  2. Tekst pojawi się w nagłówku strony sklepu. Tytuł pojawi się w wynikach wyszukiwania Google. Jest to najważniejszy tag. Maksymalna szerokość tytułu to 512 pikseli.

  3. Wpisz Opis strony,
  4. Wyszukiwarka bierze go pod uwagę prezentując opis przy linku do strony. Tekst nie zawsze pojawia się jako opis w wynikach wyszukiwania. Google pobiera także opis na podstawie treści strony, w zależności od zadanego słowa kluczowego. Opis nie powinien przekraczać 156 znaków.

  5. Wpisz Słowa kluczowe,
  6. Oddzielone przecinkami słowa i wyrażenia związane ze sklepem internetowym.

  7. Naciśnij przycisk Zapisz.

Skorzystaj z narzędzia Meta tagi: Podgląd strony w Google, w celu sprawdzenia wprowadzonych tekstów.

Ustawienia tytułów stron

Meta tagi dla oferty sklepu są generowane automatycznie np. dla produktu na podstawie nazwy np. produktu i opisu. Można jednak zdefiniiować strukturę tytułu swojej strony, dodając słowa kluczowe przed lub po nazwie oznaczonej znakiem {NAME}.

Dla poszczególnych części oferty można meta tagi zdefiniować indywidualne.

Ustawienie meta tagów dla produktu

Zobacz dokumentację produktów.

Ustawienie meta tagów dla kategorii

Zobacz dokumentację kategorii.

Ustawienie meta tagów dla producentów

Zobacz dokumentację producentów.

Ustawienie meta tagów dla grup produktów

Zobacz dokumentację grup produktów.

Ustawienie meta tagów dla stron WWW

Zobacz dokumentację stron WWW.

Ustawienie meta tagów dla wpisów blog

Zobacz dokumentację bloga.

Weryfikacja wyszukiwarek

Wybierz Weryfikacja wyszukiwarek

Zweryfikuj własność witryny plikiem

Najczęstsza metoda udowodnienia wyszukiwarkom, że jesteśmy właścicielami danej witryny, jest oparta na pliku. Dana wyszukiwarka w swoich narzędziach udostępnia plik, który można pobrać, po naszej stronie musimy wrzucić go do sklepu

  1. Załącz plik w Dodaj plik
  2. Naciśnij przycisk Zapisz
Pliki do pobrania
Google
https://www.google.com/webmasters/tools/
Yahoo/Bing
https://www.bing.com/toolbox/webmaster/
Yandex
https://webmaster.yandex.com/

Meta Tag Google - metoda alternatywna

  1. Wpisz Wpisz kod z meta tag,
  2. Naciśnij przycisk Zapisz.

Meta tag znajdziesz w Narzędzia dla Webmasterów Google.

Mapa witryn dla Google

Wybierz Mapa witryn dla Google

  1. Wybierz Wersje językowe, dla jakich ma zostać wygenerowana mapa serwisu,
  2. Naciśnij przycisk Generuj mapę serwisu.
Adres wygenerowanej mapy serwisu

Domena linków w witrynie zależny jest od domeny, którą aktualnie używamy w panelu administracyjnym.

http://www.shop.example.com/sitemap_pl.xml

Blokowanie stron dla robotów indeksujących

Wybierz Edycja pliku robots.txt

  1. Wpisz strony, do których roboty indeksujące nie mają dostępu,
  2. Naciśnij przycisk Zapisz.

Jeśli chcesz przywrócić oryginalny plik robots.txt, naciśnij przycisk Przywróć oryginalny plik

Przekierowania linków 404

Linki do stron sklepu, które były w sieci używane na innych stronach można odczytać w Narzędzia dla Webmasterów Google

Przekieruj stare linki 404, używając przekierowania 301 na podobną stronę z aktualną ofertą.

Założmy, że stary link to produkt http://www.shop.example.com/welniany-sweter.html

  • Przekieruj na inny produkt wpisz:
    /welniany-sweter.html http://www.shop.example.com/welniany-sweter-zielony.html
  • lub przekieruj na kategorię wpisując:
    /welniany-sweter.html http://www.shop.example.com/category/swetry

Można użyć *, aby przekierować podobne linki np.
*/sweter http://www.shop.example.com/category/swetry
Przekieruje wszystkie adresy linków ze słowem sweter na kategorię swetry:

  • http://www.shop.example.com/sweter-welniany.html
  • http://www.shop.example.com/category/sweter-welniany.html
  • http://www.shop.example.com/moj-sweter

Przekierowanie działa, jeśli strony w ofercie sklepu nie ma.
Przy wpisaniu w moduł istniejącej strony, pokazywana jest oferta sklepu.
Im wyżej wpisany adres w polu, tym większy jest priorytet przekierowania.

Generowanie domyślnych przyjaznych linków

Wybierz Generuj linki SEO

  1. Zaznacz Przywróć przyjazne linki dla,
  2. Naciśnij przycisk Generuj linki SEO.