Pozycjonowanie - zwiększ widoczność swojego sklepu.

Ustaw meta tagi na stronie sklepu, zweryfikuj własność sklepu dla wyszukiwarek, wygeneruj mapę serwisu dla Google. Dowiedz się jak przekierować nieaktywną stronę na właściwą oraz jak wygenerować linki dla wszystkich swoich produktów lub kategorii.

Ważne, aby w sklepie była ustawiona główna domena → Ustawienie głównej domeny

W panelu administracyjnym wybierz AplikacjePozycjonowanie Ikona modułu Pozycjonowanie


Ustawienie meta tagów

Wybierz Meta tagi

Pozycjonowanie ustawienie meta tagów

Ustawienie meta tagów dla strony głównej

  1. Wpisz Tytuł strony,

    Tekst pojawi się w nagłówku strony sklepu. Tytuł pojawi się w wynikach wyszukiwania Google. Jest to najważniejszy tag. Maksymalna szerokość tytułu to 512 pikseli.

  2. Wpisz Opis strony,

    Wyszukiwarka bierze go pod uwagę prezentując opis przy linku do strony. Tekst nie zawsze pojawia się jako opis w wynikach wyszukiwania. Google pobiera także opis na podstawie treści strony, w zależności od zadanego słowa kluczowego. Opis nie powinien przekraczać 156 znaków.

  3. Wpisz Słowa kluczowe,

    Oddzielone przecinkami słowa i wyrażenia związane ze sklepem internetowym.

  4. Naciśnij przycisk Zapisz.

Skorzystaj z narzędzia Meta tagi: Podgląd strony w Google, w celu sprawdzenia wprowadzonych tekstów.

Ustawienia tytułów stron

Meta tagi dla oferty sklepu są generowane automatycznie np. dla produktu na podstawie nazwy np. produktu i opisu. Można jednak zdefiniować strukturę tytułu swojej strony, dodając słowa kluczowe przed lub po nazwie oznaczonej znakiem {NAME}.

Dla poszczególnych części oferty można meta tagi zdefiniować indywidualne.

Ustawienie meta tagów dla produktu

Zobacz dokumentację produktów.

Ustawienie meta tagów dla kategorii

Zobacz dokumentację kategorii.

Ustawienie meta tagów dla producentów

Zobacz dokumentację producentów.

Ustawienie meta tagów dla grup produktów

Zobacz dokumentację grup produktów.

Ustawienie meta tagów dla stron WWW

Zobacz dokumentację stron WWW.

Ustawienie meta tagów dla wpisów blog

Zobacz dokumentację bloga.

Weryfikacja wyszukiwarek

Wybierz Weryfikacja wyszukiwarek

Weryfikuj witrynę dla wyszukiwarek

Zweryfikuj własność witryny plikiem

Najczęstsza metoda udowodnienia wyszukiwarkom, że jesteśmy właścicielami danej witryny, jest oparta na pliku. Dana wyszukiwarka w swoich narzędziach udostępnia plik, który można pobrać, po naszej stronie musimy wrzucić go do sklepu

  1. Załącz plik w Dodaj plik
  2. Naciśnij przycisk Zapisz
Pliki do pobrania
Google
https://search.google.com/search-console/
Yahoo/Bing
https://www.bing.com/toolbox/webmaster/
Yandex
https://webmaster.yandex.com/

Meta Tag Google - metoda alternatywna

  1. Wpisz Wpisz kod z meta tag,
  2. Naciśnij przycisk Zapisz.

Meta tag znajdziesz w Google Search Console.

Mapa witryn dla Google

Wybierz Mapa witryn dla Google

Mapa witryn dla Google
  1. Wybierz Wersje językowe, dla jakich ma zostać wygenerowana mapa serwisu,
  2. Naciśnij przycisk Generuj mapę serwisu.
Adres wygenerowanej mapy serwisu

Domena linków w witrynie zależny jest od domeny, którą aktualnie używamy w panelu administracyjnym.

Wygenerowane mapy witryn dla Google http://www.shop.example.com/sitemap_pl.xml

Blokowanie stron dla robotów indeksujących

Wybierz Edycja pliku robots.txt

Edycja pliku robots.txt w sklepie internetowym SOTESHOP
  1. Wpisz strony, do których roboty indeksujące nie mają dostępu,
  2. Naciśnij przycisk Zapisz.

Jeśli chcesz przywrócić oryginalny plik robots.txt, naciśnij przycisk Przywróć oryginalny plik

Przekierowania linków 404

Przekieruj stare linki w skepie internetowym SOTE

Linki do stron sklepu, które były w sieci używane na innych stronach można odczytać w Google Search Console

Przekieruj stare linki 404, używając przekierowania 301 na podobną stronę z aktualną ofertą.

Załóżmy, że stary link to produkt http://www.shop.example.com/welniany-sweter.html

  • Przekieruj na inny produkt wpisz:
    /welniany-sweter.html http://www.shop.example.com/welniany-sweter-zielony.html
  • lub przekieruj na kategorię wpisując:
    /welniany-sweter.html http://www.shop.example.com/category/swetry

Można użyć *, aby przekierować podobne linki np.
*/sweter http://www.shop.example.com/category/swetry
Przekieruje wszystkie adresy linków ze słowem sweter na kategorię swetry:

  • http://www.shop.example.com/sweter-welniany.html
  • http://www.shop.example.com/category/sweter-welniany.html
  • http://www.shop.example.com/moj-sweter

Przekierowanie działa, jeśli strony w ofercie sklepu nie ma.
Przy wpisaniu w moduł istniejącej strony, pokazywana jest oferta sklepu.
Im wyżej wpisany adres w polu, tym większy jest priorytet przekierowania.

Generowanie domyślnych przyjaznych linków

Wybierz Generuj linki SEO

Generuj linki z nazwy
  1. Zaznacz Przywróć przyjazne linki dla,
  2. Naciśnij przycisk Generuj linki SEO.

System przejdzie przez np. wszystkie produkty i wygeneruje linki do produktu z aktualnej nazwy w danej wersji językowej.

Zakończenie procesu generowania linków

Konfiguracja

Wybierz Konfiguracja

Konfiguracja modułu Pozycjonowanie
  1. W pole Blokuj indeksowanie wybranych stron wpisz adresy podstron, które chcesz wyłączyć z indeksowania przez przeglądarki,

    Każdy adres strony podawaj w osobnej linii.

  2. Zaznacz Blokuj indeksowanie całego sklepu. Wyindeksuj sklep. jeżeli chcesz, aby całość sklepu nie była widoczna przez przeglądarki,

    Zaznaczenie tej opcji sprawi, że sklep nie będzie indeksowany przez wyszukiwarki np. Google.

  3. Kliknij przycisk Zapisz.

Polecane artykuły na blogu

Co to jest SEO? Proste wyjaśnienie i odpowiedzi na 7 często zadawanych pytań.

16/11/2021
Dowiedz się, co to jest SEO, skąd wzięła się nazwa i jakie najważniejsze czynniki wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Proste wyjaśnienie i skuteczne narzędzie do pozycjonowania sklepów i stron.

Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTESHOP. 30 elementów SEO.

12/11/2020
Poznaj 33 elementy SEO, które powinien posiadać sklep internetowy. Przedstawimy wybrane mechanizmy wspomagające pozycjonowanie sklepu internetowego. Oprogramowanie SOTESHOP posiada wiele elementów wspierających indeksowanie i pozycjonowanie sklepu. Techniczne elementy SEO każdego sklepu.

Sitemap. Lepsze pozycjonowanie sklepu w 5 minut.

19/09/2019
Sprzedaż przez pozycjonowanie stron sklepu składa się z kilku ważnych etapów, które należy brać pod uwagę, jeśli chcemy skutecznie zwiększyć ilość odwiedzających stronę. Większość osób skupia się na polepszaniu rankingu, jednak czasem kluczową rolę odgrywa poprawienie ilości stron odczytywanych przez Google.