Sitemap. Lepsze pozycjonowanie sklepu w 5 minut.

19/09/2019

Sprzedaż przez pozycjonowanie stron sklepu składa się z kilku ważnych etapów, które należy brać pod uwagę, jeśli chcemy skutecznie zwiększyć ilość odwiedzających stronę. Większość osób skupia się na polepszaniu rankingu, jednak czasem kluczową rolę odgrywa poprawienie ilości stron odczytywanych przez Google.

Jedną z prostych metod poprawienia ilości odczytywanych stron jest zaktualizowanie mapy strony sitemap. Wystarczy wejść do panelu sklepu i wygenerować aktualną mapę.

Jak zaktualizować mapę strony w sklepie internetowym SOTESHOP

Dla stron zawierających do 10 000 podstron (produktów) średnio analizowane jest około 78% z nich. Pozostałe 22% nie są uwzględniane w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo około 45% wszystkich stron, jest odwiedzanych przez osoby korzystające z wyszukiwania (źródło: Search Engine Journal & Botify - 2019 ).

Im więcej jest podstron, tym procent analizowanych stron jest mniejszy, gdyż wyszukiwarki indeksują codziennie miliony stron i na każdą z nich przeznaczony jest pewien limit.

Proces pozyskania sprzedaży z wyszukiwania

  1. Przygotowanie strony
  2. Analiza - wybranie stron do odczytania
  3. Renderowanie - sprawdzanie treści na stronach
  4. Indeksowanie - zapisanie i uszeregowanie danych
  5. Ranking - pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania
  6. Sprzedaż - strony, które prowadzą do dokonania sprzedaży

Proces pozyskania sprzedaży w sklepie internetowym z wyszukiwania

Błędy na stronach

Popularne błędy powodujące mniejszą ilość indeksowanych stron lub gorszy ranking:

  • Błędne ustawienia domeny
  • Brakujące strony
  • Brak mapy strony sitemap lub nieaktualna mapa
  • Błędne przekierowania
  • Zbyt długie adresy URL
  • Brak obsługi SSL
  • Brak linków do danej strony
  • Zły format zdjęć
  • Wolne ładowanie strony
  • Linki odsyłające do nieistniejących stron
  • Brakujące elementy na stronie
  • Duplikowanie treści, opisów meta

Optymalizacja pozycjonowanie sklepu

Przy pozycjonowaniu strony, przed budowaniem rankingu, warto zacząć od poprawnego zaindeksowania strony przez wyszukiwarki i optymalizować proces na każdym w/w etapie prowadzącym do sprzedaży produktów.

Jeśli chcesz by nasi specjaliści od pozycjonowania sprawdzili Twój sklep i przygotowali profesjonalny raport SEO, przeczytaj więcej o usłudze.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Polecane artykuły