Tytuł i opis strony często decydują o tym, ile osób kliknie w Twój link w wynikach wyszukiwania. Przygotuj indywidualne tytuły i opisy nie tylko dla strony głównej, ale także dla produktów i kategorii. Wykorzystaj meta tagi jako element promocji swojego sklepu internetowego.
Meta tagi online - sprawdź tytuł i opis dowolnej strony. Dodaj własny opis i zobacz, jak może być prezentowany w wynikach wyszukiwania.
Mata tagi to specjalne oznaczenia na stronach internetowych, które nie pojawiają się bezpośrednio w treści strony, ale są wykorzystywane przez inne systemy np. indeksowania, komunikatory, portale społecznościowe.
Najpopularniejsze meta tagi na stronach internetowych:
Oznacza tytuł strony. Poza wykorzystaniem przez systemy indeksujące, tytuł ten pojawia się także w pasku w przeglądarce, co ma bardzo praktyczne zastosowanie, jeśli mamy otwartych kilka zakładek. Tytuł powinien być wypełniony dla każdej strony.
Krótki opis treści znajdujących sie na stronie. Opis zasad tworzenia dobrego tytułu znajduje się w dalszej części artykułu. Opis powinien być wypełniony dla każdej strony.
Wartości keywords nie mają znaczenia w pozycjonowaniu, niemniej jednak warto tam dodać kilka najbardziej odpowiednich słów kluczowych dla danej strony. Określenie ważnych słów kluczowych przyda się nie tylko dla indeksowania, ale także do dalszej pracy nad optymalizacją strony.
Na naszej stronie przygotowaliśmy prosty formularz, który pozwala na sprawdzenie meta tagów dla dowolnej strony. Dodatkowo możesz wprowadzić własne dane i podejrzeć online prezentację w wynikach wyszukiwania.
Dla osób, które chcą skorzystać z bardziej zaawansowanego narzędzia, polecamy dodatek do Chrome META SEO Inspector. Pozwala nie tylko na sprawdzenie meta tagów strony, ale pokazuje też wiele innych przydatnych informacji.
Dodatek Chrome: Chrome META SEO Inspector
Dobrym rozwiązaniem jest monitorowanie SEO dla całej strony, w tym meta tagów. Wykorzystaj Ubersuggert do sprawdzenia swojej strony. W raporcie otrzeymasz dokładny raport i sugestie usprawnień meta tagów i innych elementów przydatnych w pozycjonowaniu i SEO.
Meta tagi początkowo miały bezpośredni wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak z powodu nadmiernego manipulowania meta tagami, znaczenie tych elementów spadło. Wielu "specjalistów" SEO uważa, że meta tagi nie mają już znaczenia i nie trzeba ich wypełniać, co nie jest prawdą.
Meta tagi nadal są ważne z punktu widzenia SEO i należy je uzupełniać. To co się zmieniło, to bezpośredni słów kluczowych w tytule i opisach na pozycję w wyszukiwaniu. Dodatkowym argumentem za korzystaniem z meta tagów jest fakt, że element ten nadal znajduje się w wielu specjalistycznych raportach i narzędziach do analizy stron, a brak meta tagów, oznaczany jest wysokim priorytetem.
Zamiast szukać sztuczek i trików, w tytule i opisach strony należy dodać prawdziwe informacje opisujące to, co jest na stronie. Jeśli będą pasowały do zapytania, zostaną wyświetlone w wynikach wyszukiwania. Jeśli klienci będą trafiać na strony, których szukają, będą spędzać na nich więcej czasu, a to bezpośrednio wpływa na wartość naszej strony w pozycjonowaniu.
Jeśli przyjmiemy strategię "walki o czas" klientów na stronie dla całego serwisu lub sklepu internetowego, to mamy dużą szansę na lepsze wyniki i wyższe pozycje nie tylko w wyszukiwaniu Google.
Tytuł i opis strony często decydują o tym, ile osób kliknie link w wynikach wyszukiwania. Przygotuj indywidualne tytuły i opisy nie tylko dla strony głównej, ale także dla produktów i kategorii. Warto też sprawdzić dobrze pozycjonowane strony konkurencji.
Pamiętaj, że dobry opis to ten, który jest czytelny dla innych osób i odpowiada treści znajdującej się na stronie. Google liczy wartość stron, analizując zachowanie klientów i czas, jaki spędzają na stronie. Wyższa wartość stron wpływa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie masz czasu, by przygotować indywidualne opisy do wszystkich stron, zacznij od najważniejszych np.: strony głównej, kategorii, najczęściej wyszukiwanych produktów.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Powiązane strony