Co to są meta tagi i jakie mają znaczenie? Jak dobrać tytuł i opis dla lepszego pozycjonowania sklepu?

13/04/2022

Tytuł i opis strony często decydują o tym, ile osób kliknie w Twój link w wynikach wyszukiwania. Przygotuj indywidualne tytuły i opisy nie tylko dla strony głównej, ale także dla produktów i kategorii. Wykorzystaj meta tagi jako element promocji swojego sklepu internetowego.

Stwórz dobry tytuł strony dla Google

Meta tagi online - sprawdź tytuł i opis dowolnej strony. Dodaj własny opis i zobacz, jak może być prezentowany w wynikach wyszukiwania.

Sprawdź meta-tagi

Co to są meta tagi?

Mata tagi to specjalne oznaczenia na stronach internetowych, które nie pojawiają się bezpośrednio w treści strony, ale są wykorzystywane przez inne systemy np. indeksowania, komunikatory, portale społecznościowe.

Najpopularniejsze meta tagi na stronach internetowych:

  • Title - tytuł stron
  • Description - opis strony
  • Keywords - keywords

Title

Oznacza tytuł strony. Poza wykorzystaniem przez systemy indeksujące, tytuł ten pojawia się także w pasku w przeglądarce, co ma bardzo praktyczne zastosowanie, jeśli mamy otwartych kilka zakładek. Tytuł powinien być wypełniony dla każdej strony.

Description

Krótki opis treści znajdujących sie na stronie. Opis zasad tworzenia dobrego tytułu znajduje się w dalszej części artykułu. Opis powinien być wypełniony dla każdej strony.

Keywords

Wartości keywords nie mają znaczenia w pozycjonowaniu, niemniej jednak warto tam dodać kilka najbardziej odpowiednich słów kluczowych dla danej strony. Określenie ważnych słów kluczowych przyda się nie tylko dla indeksowania, ale także do dalszej pracy nad optymalizacją strony.

Jak sprawdzić meta tagi?

Na naszej stronie przygotowaliśmy prosty formularz, który pozwala na sprawdzenie meta tagów dla dowolnej strony. Dodatkowo możesz wprowadzić własne dane i podejrzeć online prezentację w wynikach wyszukiwania.

SOTE: Sprawdź meta tagi

Dla osób, które chcą skorzystać z bardziej zaawansowanego narzędzia, polecamy dodatek do Chrome META SEO Inspector. Pozwala nie tylko na sprawdzenie meta tagów strony, ale pokazuje też wiele innych przydatnych informacji.

Dodatek Chrome: Chrome META SEO Inspector

Dobrym rozwiązaniem jest monitorowanie SEO dla całej strony, w tym meta tagów. Wykorzystaj Ubersuggert do sprawdzenia swojej strony. W raporcie otrzeymasz dokładny raport i sugestie usprawnień meta tagów i innych elementów przydatnych w pozycjonowaniu i SEO.

Ubersuggest - narzędzie SEO

Jakie jest znaczenie meta tagów w pozycjonowaniu?

Meta tagi początkowo miały bezpośredni wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak z powodu nadmiernego manipulowania meta tagami, znaczenie tych elementów spadło. Wielu "specjalistów" SEO uważa, że meta tagi nie mają już znaczenia i nie trzeba ich wypełniać, co nie jest prawdą.

Meta tagi nadal są ważne z punktu widzenia SEO i należy je uzupełniać. To co się zmieniło, to bezpośredni słów kluczowych w tytule i opisach na pozycję w wyszukiwaniu. Dodatkowym argumentem za korzystaniem z meta tagów jest fakt, że element ten nadal znajduje się w wielu specjalistycznych raportach i narzędziach do analizy stron, a brak meta tagów, oznaczany jest wysokim priorytetem.

Jak wykorzystać meta tagi w SEO?

Zamiast szukać sztuczek i trików, w tytule i opisach strony należy dodać prawdziwe informacje opisujące to, co jest na stronie. Jeśli będą pasowały do zapytania, zostaną wyświetlone w wynikach wyszukiwania. Jeśli klienci będą trafiać na strony, których szukają, będą spędzać na nich więcej czasu, a to bezpośrednio wpływa na wartość naszej strony w pozycjonowaniu.

Jeśli przyjmiemy strategię "walki o czas" klientów na stronie dla całego serwisu lub sklepu internetowego, to mamy dużą szansę na lepsze wyniki i wyższe pozycje nie tylko w wyszukiwaniu Google.

Meta tagi: Tytuł i opis strony

Tytuł i opis strony często decydują o tym, ile osób kliknie link w wynikach wyszukiwania. Przygotuj indywidualne tytuły i opisy nie tylko dla strony głównej, ale także dla produktów i kategorii. Warto też sprawdzić dobrze pozycjonowane strony konkurencji.

Jak stworzyć dobry tytuł strony?

  • Każda strona powinna mieć unikalny tytuł.
  • Zacznij od najważniejszej informacji.
  • W prostych słowach przekaż to, co znajduje się na stronie, do której odsyła.
  • Nie powielaj tych samych wyrażeń na różnych stronach.
  • Warto zacząć od słowa kluczowego i ując je w zdaniu.
  • Tytuł powinien być krótki, około 50 znaków (długość liczona jest w pikselach i maksymalna ilość znaków może nieznacznie się różnić, w zależności od wprowadzonego tekstu). Sprawdź, czy Google nie skraca wprowadzonego tytułu.

Tytuł w wynikach wyszukiwania Google

  • Nie zawsze tytuł prezentowany w wynikach wyszukiwania Google zgadza się z tytułem wprowadzonym na stronie.
  • Inny tytuł może być generowany automatycznie z treści strony, jeśli bardziej odpowiada zapytaniu użytkownika.
  • Im lepiej tytuł będzie odpowiadał treści, tym częściej będzie on prezentowany tak, jak został wprowadzony na stronie.

Jak stworzyć dobry opis strony?

Pamiętaj, że dobry opis to ten, który jest czytelny dla innych osób i odpowiada treści znajdującej się na stronie. Google liczy wartość stron, analizując zachowanie klientów i czas, jaki spędzają na stronie. Wyższa wartość stron wpływa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie masz czasu, by przygotować indywidualne opisy do wszystkich stron, zacznij od najważniejszych np.: strony głównej, kategorii, najczęściej wyszukiwanych produktów.

  • Opisz, co znajduje się na stronie. Jakie najważniejsze informacje zawiera.
  • Nie powielaj tych samych treści. Dotyczy także fragmentów, które zbyt często powielane mogą mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie.
  • Dodaj kilka krótkich zdań opisowych.
  • Możesz też przedstawić informacje w postaci listy.
  • Nie używaj różnych form tego samego wyrażenia. Użyj jednej poprawnej formy.

Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep

Powiązane strony

Jak założyć sklep internetowy -  kompleksowy poradnik.

Jak założyć sklep internetowy - kompleksowy poradnik.

28/10/2021
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy lub chcesz rozpocząć działalność jako sprzedawca online, założenie sklepu internetowego może być dla Ciebie niezwykle opłacalne. W dobie rosnącego znaczenia e-commerce i coraz większej liczby zakupów dokonywanych przez internet, rynek jest bardzo konkurencyjny, ale jednocześnie pełen możliwości. W tym poradniku przedstawiamy kompleksowe wytyczne dotyczące założenia i prowadzenia sklepu internetowego, które pomogą Ci z sukcesem rozpocząć swoją przygodę z e-commerce.
Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTESHOP. 30 elementów SEO.

Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTESHOP. 30 elementów SEO.

12/11/2020
Poznaj 33 elementy SEO, które powinien posiadać sklep internetowy. Przedstawimy wybrane mechanizmy wspomagające pozycjonowanie sklepu internetowego. Oprogramowanie SOTESHOP posiada wiele elementów wspierających indeksowanie i pozycjonowanie sklepu. Techniczne elementy SEO każdego sklepu.
Co to jest SEO? Proste wyjaśnienie i odpowiedzi na 7 często zadawanych pytań.

Co to jest SEO? Proste wyjaśnienie i odpowiedzi na 7 często zadawanych pytań.

16/11/2021
Dowiedz się, co to jest SEO, skąd wzięła się nazwa i jakie najważniejsze czynniki wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Proste wyjaśnienie i skuteczne narzędzie do pozycjonowania sklepów i stron.