Nowe domyślne ustawienia zgody cookies

05/01/2024

W najnowszej aktualizacji, w wersji SOTESHOP 8.2.5, wprowadzona została zmiana domyślnego wyglądu paska cookies. Zmiana ta ma na celu dostosowanie domyślnych ustawień cookies do wymogów Google, prawa UE oraz ma na celu lepsze zarządzanie danymi. Dowiedz się, jak wpływa zmiana paska cookies na reklamy Google ADS i analizę wejść w Google Analytics.

Nowy domyślny pasek cookies

Pasek na dole strony

Przed aktualizacją domyślny pasek cookies pojawiał się na dole i nie blokował działania strony. Wg dokumentacji: Informacje o ciastkach (cookies) była to Wersja 1.

Pasek cookies na dole strony

Okno ze zgodną cookies na środku strony - teraz domyślnie

Po aktualizacji, jeśli ktoś nie zmieniał nigdy ustawień cookies, to po aktualizacji automatycznie pojawi się okno ze zgodą cookies na środku strony. Wg dokumentacji: Informacje o ciastkach (cookies) jest to Wersja 3.

Okno zgody cookies na środku strony

Porównanie i analiza danych

Aktualnie wszelkie wejścia i przekazywanie danych do innych serwisów odbywa się po zaakceptowaniu zgody. Dotyczy to nie tylko Google, ale także Facebooka i innych integracji.

Kiedy mamy pasek na dole, mniej osób kliknie zgodę, ale z drugiej strony nie przeszkadza on w wyświetlaniu i nie blokuje strony.

Okno zgody cookies na środku wymusza podjęcie decyzji, jak mają być przetwarzane dane. W praktyce nawet 2-3x więcej osób klinie zgodę i będzie zarejestrowanych w Google Analytics, Facebooku itp., a to oznacza więcej danych i skuteczniejszą reklamę, w szczególności remarketingową. Wadą jest to, że część klientów opuści stronę, bez kliknięcia jednej z opcji.

Google Analytics i ADS Tracker

Google Analytics nie rejestruje obecnie wszystkich wejść, co ma związek z w/w zgodami, dlatego zachęcamy do skorzystania z raportów systemu ADS Tracker, który jest standardową funkcją SOTESHOP. ADS Tracker pokazuje realną liczbę osób wchodzących na stronę. Ponieważ ADS Tracker jest częścią programu SOTESHOP i nie przesyła z przeglądarki danych do innych serwisów, rejestruje dokładne dane i nie wymaga udzielenia dodatkowej zgody klienta. Dodatkowo można wykorzystać go do analizowania wejść z reklam.

Raporty ADS Trackera są w wielu przypadkach dużo dokładniejsze niż raporty Google czy Facebooka, jednak najlepszym rozwiązaniem jest analizowanie zarówno reportów zewnętrznych jak i tych dostępnych bezpośrednio w SOTESHOP.


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep

Powiązane strony

Polecane artykuły na blogu

ADS Tracker. Mierzenie skuteczności reklamy.

09/03/2021
ADS Tracker - to nowa aplikacja, która pozwala na mierzenie skuteczności reklamy i sprzedaży z dowolnego linku do sklepu. Wspiera reklamy m.in. w Google i na Facebooku.

ADS Tracker. Pytania i odpowiedzi.

11/03/2021
ADS tracker - to aplikacja, która pozwala na raportowanie sprzedaży z reklam. Czym różni się od raportów Google i Facebooka? Pytania i odpowiedzi.

Pliki cookies - ważna zmiana dla sklepów internetowych i stron www. Nowe wymagania Google i RODO.

30/06/2022
Google wprowadza ważne zmiany dotyczące zapisywania plików cookies i każdy sklep powinien dostosować się do nowych wymogów. Zmiana polega na dodaniu dodatkowych opcji ustawień plików cookies. Aby aktywować nowe opcje cookies, wystarczy zaktualizować sklep do najnowszej wersji.