Poradnik słownikowy SEO dla e-commerce

25/03/2019

Bardzo często, szukając informacji o pozycjonowaniu sklepu internetowego, trafiamy na specjalistyczne słowa i wyrażenia, które mogą być niejasne np.: SEO, SEM, content marketing, konwersja, meta description, no follow, long-tail SEO.

Postanowiliśmy odczarować świat pozycjonowania sklepu, dlatego przy współpracy z językoznawcą dr. Piotrem Flicińskim z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu przygotowaliśmy dla Państwa poradnik słownikowy związany z pocyjonowaniem. Mamy nadzieję, że będzie on pomocnym narzędziem w Państwa pracy.

Zobacz poradnik: Poradnik słownikowy SEO dla e-commerce

Kilka przykładowych haseł ze słownika:

SEO «działanie marketingowe skierowane na -> optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej (-> content), zwiększenie liczby -> linkowania wewnętrznego i -> linkowania zewnętrznego w celu osiągnięcia sukcesu w zakresie widoczności i wartościowaniu serwisu WWW przez narzędzia wyszukiwarek internetowych; wszelkie działania wykorzystujące wiedzę o jakości i wartości strony głównej i podstron serwisu WWW zakładające wzbudzenie zainteresowania potencjalnego klienta (odbiorcy), przyczyniając się do wysokiego stopnia -> konwersji; pozycjonowanie stron WWW dla wyszukiwarek sieciowych»

SEM «ogół działań marketingowych (kampanie reklamowe, linki sponsorowane, pozycjonowanie, -> optymalizacja stron WWW) rozłożonych w czasie mających na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe; w skład SEM wchodzą m.in. działania marketingowe związane z pozycjonowaniem i -> optymalizacją stron WWW -> SEO»

content marketing «strategia organizacji treści serwisu WWW uwzględniająca działania -> SEO przeznaczone dla określonej grupy docelowej potencjalnych klientów»

konwersja «pożądane przez właściciela serwisu WWW zachowanie odbiorcy w wyniku zastosowania przeznaczonych do tego strategii marketingowych, np. dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, założenie konta, zasubskrybowanie bloga lub chęć otrzymywania newslettera, kontakt z serwisem itp.»

meta description «atrybut tzw. opis strony widoczny w wynikach wyszukiwania»

nofollow «atrybut linku, który ma być odczytywany przez wyszukiwarki jako naturalny, neutralny»

słowa kluczowe long-tail «wyrazy mające charakter uszczegóławiający potrzebę wyrażaną w zapytaniach klientów, składające się zwykle z fraz ponaddwuelementowych, np. komputer stacjonarny do gier fraza szczegółowa, fraza kluczowa»

Zachęcamy do zapoznania się z nasza nową usługą: Pozycjonowanie sklepu, audyt SEO