Sklep internetowy w Social Media. 10 podstawowych zasad.

30/05/2019

Coraz więcej klientów sprzedawcy zyskują dzięki aktywności w mediach społecznościowych. Docierają do nich nie tylko z ofertą, ale dzielą się też swoją wiedzą i pomagają. To bardzo ważny element strategii firmy.

Poznaj 10 podstawowych zasad działalności firmy w social media:

  1. Dziel się wiedzą z klientami.
  2. Pomagaj.
  3. W pierwszej kolejności daj coś od siebie, klienci to docenią.
  4. Zainteresowanie swoją firmą zamień na zainteresowanie klientami.
  5. Nie kupuj lajków ani innych aktywności.
  6. Dbaj o wiarygodność.
  7. Działaj systematycznie.
  8. Zaplanuj strategię na wiele miesięcy.
  9. Używaj przyjaznego i zrozumiałego języka.
  10. Odpowiadaj szybko na wiadomości i komentarze.

1. Dziel się wiedzą z klientami.

Promocja sklepu to nie tylko oferta. Podziel się swoją wiedzą. Przygotuj ciekawy artykuły na bloga i promuj go w mediach społecznościowych i reklamach. Dodaj przydatne informacje o produktach. Skup się na benefitach, jakie klient otrzymuje, korzystając z twojej oferty, nie tylko na cechach i cenie produktu.

2. Pomagaj.

Według badań przeprowadzonych przez TechJury 53%, klientów decyduje się na opuszczenie strony internetowej, jeśli nie znajduje szybko odpowiedzi na swoje pytania. Bądź dostępny i pomagaj klientom nie tylko w wybraniu odpowiedniej oferty.

3. W pierwszej kolejności daj coś od siebie, klienci to docenią.

Zamiast namawiać klientów od razu do zakupów, najpierw daj coś od siebie. Klienci chętniej kupują w sklepach, które wspierają ich swoją wiedzą i budują zaufanie.

4. Zainteresowanie swoją firmą zamień na zainteresowanie klientami.

Nie stawiaj swojej firmy na pierwszym miejscu. Zainteresuj się tym, co klienci mają do powiedzenia, czym się zajmują. Słuchaj, poświęć im swój czas.

5. Nie kupuj lajków ani innych aktywności.

To najgorsza z możliwych praktyk. Kupowanie aktywności nie sprzedaje, obniża konwersję, zwiększa koszty reklamy, a co najważniejsze takie konta są wyszukiwane przez platformy social media i blokowane.

6. Dbaj o wiarygodność.

Udostępniaj prawdziwe i rzetelne informacje o swojej firmie i tym, czym się zajmujesz. Odpowiadaj na wiadomości i komentarze, nawet te trudne. Dotrzymuj słowa i terminów. Udostępnij klientom informacje zewnętrzne o swojej firmie: recenzje, artykuły, wiadomości social media.

7. Działaj systematycznie.

W mediach społecznościowych systematyczność jest kluczem. Nie wystarczy wrzucić kilka postów lub odpowiadać na wiadomości raz na miesiąc. Żeby być skutecznym, musisz działać regularnie. Dobrą praktyką jest sprawdzanie (minimum) wiadomości każdego dnia i dodawanie nowych wpisów kilka razy w tygodniu.

8. Zaplanuj strategię na wiele miesięcy.

Zbuduj strategię na wiele miesięcy. Dotarcie do klientów i zainteresowanie ich swoją działalnością wymaga czasu, systematyczności i dobrego planu działania. Wykorzystaj wszystkie w/w punkty, by budować zaufanie klientów. Minimalny czas takiego planu to 3 miesiące, choć warto przygotować plan od razu na pół roku.

9. Używaj przyjaznego i zrozumiałego języka.

Pamiętaj, że klienci nie mają Twojej wiedzy i często nie znają branżowego języka. Odpowiadaj na ich pytania i pomagaj wyjaśniać zagadnienia związane z ofertą i branżą.

10. Odpowiadaj szybko na wiadomości i komentarze.

Odpowiadaj na pytanie i komentarze od razu. Nie odkładaj tego na później. Według TechJury 51% klientów oczekuje kontaktu online 24/7, nie chcą czekać, aż sklep, w którym chcą dokonać zakupów, będzie otwarty.


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Powiązane strony

Jak sprawdzić reklamy konkurencji? Facebook Ad Library.

Jak sprawdzić reklamy konkurencji? Facebook Ad Library.

05/09/2019
Jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku? Wystarczy wejść na stronę Facebook Ad Library i wpisać nazwę wybranej strony Facebook page. Facebook udostępnił serwis Ad Library kilka miesięcy temu i pozwala na wyszukiwanie wszystkich aktywnych i nieaktywnych reklam powiązanych z wybraną stroną w swojej sieci reklamowej na Facebook i Instagram.
Jak pozyskać klientów w sklepie internetowym?  7 najważniejszych kanałów wejść.

Jak pozyskać klientów w sklepie internetowym? 7 najważniejszych kanałów wejść.

27/05/2020
Kluczowym elementem zdobycia klientów w sklepie internetowym jest pozyskanie wejść na stronę. Zrozumienie, jakimi kanałami klienci docierają do sklepu, pozwoli na skuteczniejszą reklamę i lepszą optymalizację stron sklepu online. 7 głównych kanałów, dzięki którym pozyskujemy wejścia do sklepu internetowego.
Darmowe zdjęcia do sklepu internetowego, banerów i reklam.

Darmowe zdjęcia do sklepu internetowego, banerów i reklam.

17/07/2019
Bardzo często prowadząc sklep internetowy, potrzebujemy dobrych zdjęć, które przydają się do przygotowania wpisu na bloga, przygotowania reklamy, banerów lub do stworzenia wiadomości w mediach społecznościowych.