10 podstawowych zasad Social Media

30/05/2019

Coraz więcej klientów sprzedawcy zyskują dzięki aktywności w mediach społecznościowych. Docierają do nich nie tylko z ofertą, ale dzielą się też swoją wiedzą i pomagają. To bardzo ważny element strategii firmy.

10 podstawowych zasad działalności firmy w social media:

  1. Dziel się wiedzą z klientami.
  2. Pomagaj.
  3. W pierwszej kolejności daj coś od siebie, klienci to docenią.
  4. Zainteresowanie swoją firmą zamień na zainteresowanie klientami.
  5. Nie kupuj lajków ani innych aktywności.
  6. Dbaj o wiarygodność.
  7. Działaj systematycznie.
  8. Zaplanuj strategię na wiele miesięcy.
  9. Używaj przyjaznego i zrozumiałego języka.
  10. Odpowiadaj szybko na wiadomości i komentarze.

1. Dziel się wiedzą z klientami.

Promocja sklepu to nie tylko oferta. Podziel się swoją wiedzą. Przygotuj ciekawy artykuły na bloga i promuj go w mediach społecznościowych i reklamach. Dodaj przydatne informacje o produktach. Skup się na benefitach, jakie klient otrzymuje, korzystając z twojej oferty, nie tylko na cechach i cenie produktu.

2. Pomagaj.

Według badań przeprowadzonych przez TechJury 53%, klientów decyduje się na opuszczenie strony internetowej, jeśli nie znajduje szybko odpowiedzi na swoje pytania. Bądź dostępny i pomagaj klientom nie tylko w wybraniu odpowiedniej oferty.

3. W pierwszej kolejności daj coś od siebie, klienci to docenią.

Zamiast namawiać klientów od razu do zakupów, najpierw daj coś od siebie. Klienci chętniej kupują w sklepach, które wspierają ich swoją wiedzą i budują zaufanie.

4. Zainteresowanie swoją firmą zamień na zainteresowanie klientami.

Nie stawiaj swojej firmy na pierwszym miejscu. Zainteresuj się tym, co klienci mają do powiedzenia, czym się zajmują. Słuchaj, poświęć im swój czas.

5. Nie kupuj lajków ani innych aktywności.

To najgorsza z możliwych praktyk. Kupowanie aktywności nie sprzedaje, obniża konwersję, zwiększa koszty reklamy, a co najważniejsze takie konta są wyszukiwane przez platformy social media i blokowane.

6. Dbaj o wiarygodność.

Udostępniaj prawdziwe i rzetelne informacje o swojej firmie i tym, czym się zajmujesz. Odpowiadaj na wiadomości i komentarze, nawet te trudne. Dotrzymuj słowa i terminów. Udostępnij klientom informacje zewnętrzne o swojej firmie: recenzje, artykuły, wiadomości social media.

7. Działaj systematycznie.

W mediach społecznościowych systematyczność jest kluczem. Nie wystarczy wrzucić kilka postów lub odpowiadać na wiadomości raz na miesiąc. Żeby być skutecznym, musisz działać regularnie. Dobrą praktyką jest sprawdzanie (minimum) wiadomości każdego dnia i dodawanie nowych wpisów kilka razy w tygodniu.

8. Zaplanuj strategię na wiele miesięcy.

Zbuduj strategię na wiele miesięcy. Dotarcie do klientów i zainteresowanie ich swoją działalnością wymaga czasu, systematyczności i dobrego planu działania. Wykorzystaj wszystkie w/w punkty, by budować zaufanie klientów. Minimalny czas takiego planu to 3 miesiące, choć warto przygotować plan od razu na pół roku.

9. Używaj przyjaznego i zrozumiałego języka.

Pamiętaj, że klienci nie mają Twojej wiedzy i często nie znają branżowego języka. Odpowiadaj na ich pytania i pomagaj wyjaśniać zagadnienia związane z ofertą i branżą.

10. Odpowiadaj szybko na wiadomości i komentarze.

Odpowiadaj na pytanie i komentarze od razu. Nie odkładaj tego na później. Według TechJury 51% klientów oczekuje kontaktu online 24/7, nie chcą czekać, aż sklep, w którym chcą dokonać zakupów, będzie otwarty.


Jeśli chcesz reklamować się w mediach społecznościowych, zacznij od Piksela Facebooka.