Google Shopping - jak zintegrować się z Google Merchant Center? Korzyści i przydatne informacje.

26/02/2022

Sklep internetowy SOTESHOP posiada integrację z katalogiem Google Shopping, który jest częścią Google Merchant Center. Dzięki tej integracji w prosty sposób możesz wyeksportować produkty do katalogu Google. Dowiedz się, jak wykorzystać integrację z Google Shopping do promocji swojej oferty.

Google Shopping

Wyniki wyszukiwania można podzielić na 3 główne grupy: strony informacyjne, sprzedażowe i cała reszta. Każda z nich ma osobne algorytmy pozycjonowania wyniku i rodzaje prezentacji. Nie jest sekretem, że najlepsze wyniki uzyskuje się, jeśli nie jesteśmy w trzeciej grupie;)

Kiedy szukamy frazy i odpowiada ona produktom w bazie Google, to zostaną one wyróżnione w wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zarówno organic search (wyszukiwanie organiczne bez reklamy), jak i kampanii reklamowych. Zobacz przykład wyszukiwania produktów z Google Shopping i organic search.

Google Shopping Example

Google Merchant vs Google Shopping

Google Merchant Center to centrum zarządzania bazą ofertową dla sprzedawców. To tu zakładamy konto, konfigurujemy je, dodajemy produkty. Kiedy produkty są już dodane i zatwierdzone, możemy wykorzystać je do promocji w Google Shopping i kampaniach reklamowych.

Więcej informacji: Google Merchant Center

Jak zintegrować się z Google Shopping?

Zobacz na przykładzie sklepu internetowego SOTESHOP, jak wyeksportować produkty do Google Shopping. Sprawdź dokumentację integracji: Google Shopping

Pokaż się 4 razy przed zakupem

Poza samą obecnością w katalogu Google i możliwością reklamowania konkretnych produktów, obecność w Google Shopping daje nam dodatkowy atut, jakim jest większa widoczność naszej oferty w wynikach wyszukiwania. Klienci w większości nie podejmują decyzji o zakupie po jednym zobaczeniu reklamy lub linku do naszego sklepu. Musimy dotrzeć do nich kilka razy, by zwiększyć skuteczność naszych działań. Przyjmuje się, że średnio nasza reklama/oferta musi pojawić się klientom 4 razy, zanim zdecyduje się na złożenie zamówienia. Google Shopping w tym procesie ma szczególną rolę, gdyż oferty z katalogu pokazują się nad wynikami wyszukiwania wraz z atrakcyjnie zaprezentowanymi zdjęciami.

Reklamuj wybrane produkty

Dzięki katalogowi produktów Google, możemy dołączyć do kampanii reklamowych, poza reklamą ogólną sklepu, reklamy konkretnych produktów. Mogą one być powiązane z zachowaniami użytkowników i produktami, które odwiedzali w sklepie. Im dokładniejsza i bardziej spersonalizowana reklama pojawia się użytkownikom, tym większa jest jej skuteczność.

Śledzenie konwersji z Google Shopping

Do śledzenia zakupów klientów, którzy trafili do naszego sklepu z Google Shopping możemy wykorzystać:

  1. Google AdWords
  2. Google Analytics
  3. SOTE Ads Tracker

Z w/w prezentowanych 2 systemów Google dokładniejsze dane prezentowane są w Google AdWords, ale warto sprawdzać oba systemy, gdyż prezentują dodatkowo różne dane dotyczące zachowań klientów.

System Ads Tracker to standardowa funkcjonlaność sklepu internetowego SOTESHOP. Pozwala na dokładniejsze, niż po stronie Google, śledzenie konwersji w sklepie. Większa dokładność wynika z faktu, że system ten działa w domenie sklepu i nie dotyczą go ograniczenia w przeglądarkach nałożone na zewnętrzne systemy. System Ads Tracker posiada automatyczną integrację z Google Shopping.

Dowiedz się więcej o systemie SOTE Ads Tracker: SOTE Ads Tracker


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep

Powiązane strony

Ceneo.pl - jak zintegrować sklep z porównywarką?

Ceneo.pl - jak zintegrować sklep z porównywarką?

07/02/2022
Sklep internetowy SOTESHOP posiada integrację z porównywarką cen Ceneo, dzięki której w prosty sposób możesz wyeksportować produkty do porównywarki. Dowiedz się, jak dodatkowo wykorzystać integrację z Ceneo do promocji sklepu
ADS Tracker. Google Shopping i Sklep na Facebooku.

ADS Tracker. Google Shopping i Sklep na Facebooku.

05/05/2021
Dodaliśmy automatyczną integrację aplikacji ADS Tracker z Google Shopping i Sklep na Facebooku. Dzięki temu możesz lepiej śledzić zakupy klientów, którzy odwiedzili sklep z w/w platform.
Jak założyć sklep internetowy -  kompleksowy poradnik.

Jak założyć sklep internetowy - kompleksowy poradnik.

28/10/2021
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy lub chcesz rozpocząć działalność jako sprzedawca online, założenie sklepu internetowego może być dla Ciebie niezwykle opłacalne. W dobie rosnącego znaczenia e-commerce i coraz większej liczby zakupów dokonywanych przez internet, rynek jest bardzo konkurencyjny, ale jednocześnie pełen możliwości. W tym poradniku przedstawiamy kompleksowe wytyczne dotyczące założenia i prowadzenia sklepu internetowego, które pomogą Ci z sukcesem rozpocząć swoją przygodę z e-commerce.