Karta produktu w sklepie internetowym

13/11/2019

Karta produktu jest jedną z najważniejszych stron sklepu internetowego. Coraz częściej jest to pierwsza strona, jaką widzi klient, wchodząc do sklepu z wyszukiwarki lub reklamy. Dlatego przygotowaliśmy nową kartę produktu, aby lepiej wspierać pozycjonowanie i skuteczność reklamy sklepu.

Karta produktu w sklepie internetowym SOTESHOP

Karta produktu składa się z kilku elementów:

  1. Zdjęcia produktu.
  2. Strefa zakupów.
  3. Potwierdzenie wiarygodności.
  4. Opis produktu.

Zdjęcia produktów

Zdjęcia to jeden z najważniejszych elementów, dlatego warto poświęcić mu więcej uwagi. Dobrze jest załączyć 5 - 8 zdjęć i pokazać, nie tylko jak produkt wygląda, ale przedstawić też jego zastosowanie. Większość sklepów całkowicie pomija ten element, skupiając się tylko na wyglądzie produktu, tracąc szansę na przekazanie ważnych informacji o produkcie.

Strefa zakupów

Tytuł i opis mają na celu wyjaśnienie, jaki produkt sprzedajemy, ogólnie i krótko. To elementy, które są dodatkowo wykorzystywane do tworzenia opisu dla wyszukiwarek i przy udostępnianiu linków w social media.

Następnie prezentowane są elementy związane z ceną i przycisk koszyka. Jest to jedyny wyróżniony przycisk na stronie tzw. CTA (Call to action).

Część klientów rezygnuje z kliknięcia “dodaj do koszyka” z powodu obaw związanych z wiarygodnością sklepu, zwrotem, gwarancją czy dostawą. Dlatego pod koszykiem są 3 dodatkowe sekcje, których celem jest zmniejszenie obaw i budowanie zaufania.

Potwierdzenie wiarygodności

Recenzje innych kupujących są dla wielu klientów jednym z ważnych elementów związanych z podjęciem decyzji o zakupie. Warto je prezentować, ale należy zadbać, by były one wiarygodne.

Opis produktu

Opis powinien zawierać ogólne i szczegółowe informacje o produkcie. Jego cechy, funkcje, zastosowanie. W opisie warto użyć kilku słów kluczowych ujętych w zdaniach, gdyż będzie to dobrze wpływać na pozycjonowanie strony.

Podsumowanie

Warto poświęcić czas na dopracowanie elementów prezentowanych na karcie produktu: dodać dobre zdjęcia, opis, pokazać zastosowanie produktu i spojrzeć na nią z perspektywy klienta, który trafia tu pierwszy raz.

Bianco

Nowy wygląd karty produktu dostępny jest w temacie Bianco w standardowej wersji SOTESHOP 7.5.7. Zachęcamy do aktualizacji sklepu.

Nowe elementy prezentowane na karcie produktu w temacie Bianco, można też dodać do indywidualnej grafiki. Zainteresowane osoby prosimy o wysłanie maila na adres office@sote.pl

Kontakt office@sote.pl