Jak przygotować baner do sklepu?

22/08/2019

Baner w sklepie internetowym jest jednym z pierwszych elementów widocznych po wejściu na stronę główną. Ma on realny wpływ na to, czy ktoś zostanie na naszej stronie, czy ją opuści w ciągu kilku, kilkunastu sekund. Dlatego warto poświęcić mu uwagę i dobrze go przygotować.

Lepszy baner to lepsza konwersja.

W pierwszej kolejności warto ustalić, jaki jest nasz cel:

  1. Odsłony banera.
  2. Kliknięcie w baner i przejście na wskazaną stronę.

Odsłony banera

Celem nie jest kliknięcie banera, ale wiadomość, którą przekazuje. Może dotyczyć misji firmy, opisywać, co sprzedajemy, co nas wyróżnia itp. Trzeba pamiętać, że przekaz to nie tylko tekst, ale także grafika.

Dobra grafika banera jest:

  • dopasowana do stylu sklepu
  • prosta i czytelna
  • odpowiada treści, którą chcemy przekazać

Baner taki nie musi zawierać przycisku tzw. CTA - Call To Action (ale powinien prowadzić do podstrony zawierającej więcej informacji). Dzięki temu może zawierać więcej elementów graficznych i krótszy tekst.

Kliknięcie w baner

Jeśli celem jest kliknięcie banera, to powinniśmy skupić się na zachęceniu klienta do podjęcia sugerowanej akcji. Taki baner zawiera oprócz grafiki, ważne elementy, jakimi są: tytuł, opis i przycisk CTA. Zarówno tytuł, opis, jak i przycisk powinny sugerować wartość, jaką zyskuje klient jeśli w niego kliknie.

Przycisk CTA

Podobnie jak tytuł i opis, przycisk powinien sugerować wartość dla klienta.

Zamiast używać wyrażeń sugerujących, że coś chcemy od klienta:

  • Kup teraz
  • Kup z rabatem
  • Zamów
  • Zapisz się

warto użyć tych, ktore sugerują, że klient coś od nas otrzyma:

  • Dowiedz się więcej
  • Odbierz swój rabat
  • Sprawdź
  • Dołącz do klubu

Wiadomość nie taka oczywista

Warto pamiętać, że wiadomość, którą chcemy przekazać, nie jest jednoznaczna z komunikatem, jaki odczytują klienci. Warto poświęcić kilka chwil, by stanąć po drugiej stronie i spojrzeć na przekazywane informacje okiem klienta.