Reklama sklepu internetowego. Pytania i odpowiedzi.

15/01/2020

Reklamowanie sklepu internetowego trzeba zacząć od dobrego zrozumienia, jak działają reklamy na Facebooku i Google. Niezależnie od tego, czy robimy to sami, czy zlecamy reklamę zewnętrznej firmie, wiedza ta jest niezbędna, by skuteczniej się reklamować.

Reklama sklepu internetowego

Facebook czy Google?

Odpowiedź jest prosta: Facebook i Google. Połączenie reklamy w tych dwóch największych sieciach reklamowych Facebooka i Google daje najlepsze rezultaty. Nie należy ograniczać się tylko do jednej z nich.

Dobrą praktyką jest dodanie reklam na Facebooku i następnie przeniesienie podobnej logiki reklam na Google Ads. Nieprzypadkowo Facebook jest jako pierwszy, gdyż zarządzanie reklamami na Facebooku jest łatwiejsze.

Jeśli chcemy, by nasze reklamy były spójne w obu sieciach reklamowych, powinniśmy powierzyć definiowanie ich tym samym osobom. Nie warto rozdzielać zarządzania reklamami na Facebooku i Google.

Reklamować się samemu czy wynająć agencję?

Niezależnie, czy sami definiujemy reklamy czy wynajmujemy agencję marektingową, musimy znać się na reklamie chociaż w podstawowym zakresie. Jeśli nic nie wiemy o reklamach i chcemy, by ktoś inny od zera poznał się na naszej branży, mamy duże szanse, że zobaczymy wysokie słupki wykresów i bardzo niskie wyniki sprzedaży.

Jeśli mamy taką możliwość, warto zarządzać reklamami we własnym zespole.

Ile musimy czekać na wyniki?

Jeśli zaczynamy reklamowanie się w internecie, nie możemy oczekiwać wyników od razu. Potrzebny jest odpowiedni czas, by nasza kampania reklamowa była skuteczna. To okres kiedy uczymy się, jak dotrzeć do odpowiednich klientów, jaka reklama jest najskutecznijesza, jak optymalizować i skalować kampanię.

Potrzebne są 2 tygodnie by móc ocenić pierwsze wyniki reklamy. To okres technicznego uruchamiania reklamy (od 5-7 dni) i czas zbierania pierwszych danych.

Warto planować reklamy na okres kilku miesięcy lub dłużej.

Sztuczna Inteligencja (AI)

Nie tylko my się uczymy, ale uczy się też Facebook i Google. O tym, jakie reklamy i komu się pojawią, decydują nasze ustawienia, ale w dużej mierze decyzje podejmowane są przez systemy sztucznej inteligencji, które zarządzają reklamami, zarówno na Facebooku, jak i w Google. Aby te systemy dobrze działaly, musimy im cały czas dostarczać dane. Każde przerwanie reklamowania obniża skuteczność kampanii, dlatego warto zachować ciągłość.

Banery reklamowe czy video?

Reklama video jest najskuteczniejszą reklamą zarówno na Facebooku, jak i w Google (YouTube), ale jeśli dopiero zaczynamy, warto zacząć od banerów reklamowych.

Docelowo powinniśmy mieć zarówno reklamy w postaci banerów, jak i video.

Gdzie wyświetlają się reklamy Facebooka?

Sieć Facebooka obejmuje obejmuje wiele platform. Dodając reklamy w menedżerze reklamy FB, możemy dotrzeć do wszystkich razem.

Sieć Facebooka:

  • Facebook
  • Sieć partnerska np. reklamy na stronach i w aplikacjach.
  • Messenger
  • Whats App

Gdzie wyświetlają się reklamy Google?

Sieć Google jest największą siecią reklamową w internecie. Obejmuje:

  • Wyniki wyszukiwania w Google
  • Google Shopping
  • YouTube
  • Sieć partnerska np. reklamy na stronach i w aplikacjach.

Podsumowanie

Warto reklamować się w internecie, zarówno na Facebooku, jak i w Google. Jeśli nie reklamujesz się w żadnej sieci, nie czekaj i zacznij już dzisiaj. Dowiedz się, jak zacząć i dodać reklamę na Facebooku.


Dowiedz się więcej o sklepach internetowych i dołącz do Klubu SOTE.