Pozycjonowanie sklepu SOTESHOP

Oprogramowanie SOTESHOP posiada wiele elementów wspierających indeksowanie i pozycjonowanie sklepu. Przedstawimy wybrane mechanizmy wspomagające pozycjonowanie sklepu internetowego w naszym oprogramowaniu.

  1. Meta tagi dla produktów i stron.

    Definiowanie tytułu, opisu stron i słów kluczowych.

  2. Indeksowanie oferty sklepu i stron www sklepu.

    Wszystkie strony, które mają ofertę sklepu oraz strony www mają wsparcie pozycjonowania.

  3. Opisy na listach produktów.

    Dodatkowy krótki opis na liście produku.

  4. Opis kategorii.
    • Dodatkowe zdjęcie i opis na liście kategorii.
    • Istnieje możliwość dodania dodatkowego opisu kategorii na dole strony (jako modyfikacja grafiki).
  5. Karta produktu
    • Strona zaprojektowana z myślą o lepszym indeksowaniu i pozycjonowaniu.
    • Strona typu “Landing page”.
    • Wyróżniona nazwa, dodatkowy opis, dostępność, dostawa, wyróżnione recenzje, specjalne oznaczenie ceny.
    • Zdjęcia zgodne z SEO.
  6. Wsparcie wersji mobilnej i desktop.

    Odpowiednie dostosowanie stron sklepu dla wersji typu desktop i wersji mobilnej.

  7. Wewnętrzna wyszukiwarka.

    Dynamiczna wyszukiwarka produktów.

  8. Obsługa linków wewnętrznych.
    • Linki wewnętrzne pozytywnie wpływają na pozycjonowanie oferty.
    • Linki kategorii, produktów, bloga, breadcrumbs itp.
  9. Własna domena
    • Sklep uruchamiany jest własną domeną.
    • Wymagane do poprawnego indeksowania i pozycjonowania sklepu.
    • Obsługa wielu domen.
    • Opcja indywidualnych domen dla wersji językowej.
  10. Blog

    Sklep posiada wbudowaną funkcję bloga, wraz ze wsparciem dla pozycjonowania.

  11. Indeksowanie zdjęć
    • Odpowiednia kompresja zwiększająca szybkość wyświetlania.
    • Opisy alt dla zdjęć.
  12. Recenzje i oceny
    • Sklep posiada system recenzji i ocen produktów.
    • Istnieje także możliwość integracji z zewnętrznymi systemami ocen.
  13. Wyłączenie indeksowania stron “technicznych”.

    W indeksowaniu pomijane są strony techniczne np. formularz logowania, newslettera, koszyk, regulamin itp.

  14. Poprawne formaty adresów URL.

    Adresy URL są generowane zgodnie z wymogami Google.

  15. Edycja adresów URL.

    Adresy URL dla produktów, kategorii i stron są generowane automatycznie, ale można je edytować.

  16. Linki kanoniczne.

    Stosowanie linków kanonicznych pozwala na unikanie dublowania się indeksowanych treści.

  17. Hierarchia nagłówków H1, H2...Hn.
    • Zgodna z zaleceniami Google hierarchia oznaczeń nagłówków.
    • Dynamiczne generowanie nagłówków H1,H2.
    • Edycja nagłówków.
  18. Sitemap - mapy serwisu dla Google

    Automatyczne generowanie sitemap dla Google.

  19. Wsparcie dla Google Search Console

    Google Search Console - to bardzo dobre narzędzie do pracy nad indeksowaniem i pozycjonowaniem stron.

  20. Obsługa linków 404

    Jeśli wywołany jest adres URL, który nie istnieje w sklepie, zamiast błędu pokaże się specjalna strona z informacją.

  21. Obsługa przekierowań 301
    • Można dodawać przekierowania adresów.
    • Opcja może być wykorzystana przy przeniesieniu strony/produktu/kategorii.
    • Przekierowania 301 stosuje się m.in. przy zmianie oprogramowania, aby zachować wcześniej zaindeksowane linki.
  22. Blokowanie pozycjonowania wybranych stron.

    Opcja pozwala na zablokowanie indeksowania wybranych stron.

  23. Blokowanie indeksowania sklepu.
    • Wyłączenie indeksowania całego sklepu.
    • Wykorzystywane dla nowych sklepów, które dopiero wprowadzają ofertę.
  24. Obsługa OpenGraph.

    Protokół Open Graph pozwala na wyświetlenie, w przyjazny sposób, informacji o stronie, do której prowadzi link. Jeśli wyślemy link do sklepu np. w Messengerze Facebooka, to pogląd, który zobaczymy, będzie generowany z informacji zawartych w Open Graph.

  25. Obsługa uporządkowanych danych Google.
    • Uporządkowane dane to dodatkowe informację na temat produktu, które są wykorzystywane przez Google np.: cena, nazwa, zdjęcie produktu.
    • Przekazywanie breadcrumbs
  26. Obsługa szyfrowanych połączeń https (SSL).
    • Pełne wsparcie dla bezpiecznych połączeń przez protokół https.
    • Obsługa certyfikatów SSL.
  27. Optymalizacja szybkości wyświetlania strony
    • Analiza oparta na Google Page Speed
    • Optymalizacja wersji desktop.
    • Optymalizacja wersji mobilnej.
  28. Obsługa hreflang dla sklepów w różnych wersjach językowych.

    Pozwala na przekazanie do wyszukiwarki informacji o stronie produktu w innej wersji językowej.

  29. Favicon

    Ikonka, która będzie obok pasku z adresem. Wykorzystywana przez różne systemy do graficznej identyfikacji adresu URL.

  30. Pozycjonowanie wyników wyszukiwania.

    Sklep zawiera mechanizmy pozwalające na tworzenie dynamicznych stron z wynikami wyszukiwania.

  31. Edycja plików HTML

    Istnieje możliwość edycji plików html własnego tematu graficznego. Pozwala to m.in. na dodanie niestandardowych i zaawansowanych elementów związanych z pozycjonowaniem sklepu.

  32. Google Shopping.

    Wsparcie dla Google Shopping.

  33. Bezpieczeństwo
    • Obsługa szyfrowania połączeń i kodowania danych.
    • Google reCaptcha - zabezpieczenie przed robotami.
    • Audyty bezpieczeństwa.