dropshipping z angielskiego «sprzedaż towarów zakładająca przeniesienie procesu wysyłki ze sprzedawcy na dostawcę, hurtownię, producenta» Prowadzenie sklepu internetowego wykorzystującego handlowy model dropshippingowy polega na zbieraniu zamówień od klientów. Realizacją wysyłki w dropshippingu zajmuje się dostawca towaru.
Zalety dropshippingu
Dropshipping zapewnia płynność finansową sklepu internetowego i oszczędności z powodu obsługi magazynowania towarów. Ten model biznesowy stosowany jest często także przy oferowaniu produktów wielkogabarytowych
Korzyści dropshippingu
niskie koszty rozpoczęcia i prowadzenia działalności firmy z zakresu e-commerce,
terminowość i szybka realizacja dostawy przy doskonale działającej komunikacji między podmiotami biznesowymi,
uwolnienie zasobów firmy (ludzkich, finansowych itd.) w celu wykorzystania ich w innych obszarach działalności i rozwoju firmy.
Wady dropshippingu
relatywnie niższa marża,
niezadowolenie klienta związane z nieterminowością dostaw lub z brakami magazynowymi,
ograniczone działania brandingowe sklepu internetowego – nie najlepsze środowisko do budowania silnej marki,
utrudnienia w bezpośrednim kontakcie z klientem w procesie dostawy towaru,
możliwość przejęcia klientów przez inny podmiot, np. dostawcę.
Dropshipping praktyczne wskazówki
Dropshipping - co to jest? Jak zacząć? Czy jest opłacalny?
10 Things to Do BEFORE Dropshipping (AVOID Beginner Mistakes) - na przykładzie platformy AliExpress
B2C
z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-consumer, business-to-client «rodzaj relacji biznesowej między firmami a klientami indywidualnymi». Obecnie ten kontakt zdominował handel za pośrednictwem Internetu, czyli e-commerce. marketplace
z angielskiego rynek, targ «rodzaj internetowej platformy sprzedażowej, która zapewnia dostęp do zróżnicowanego i obszernego rynku towarów i usług oferowanych przez wiele podmiotów gospodarczych; typ wielokanałowego handlu elektronicznego». platforma e-commerce
«oprogramowanie umożliwiające zarządzanie sklepem internetowym» Platformy e-commerce pozwalają użytkownikowi na umieszczanie bądź usunięcie oferowanych towarów lub usług, wprowadzanie opisu, aktualizację stanów magazynowych, pełną obsługę transakcji, zarządzanie procesem wysyłki, a także zapewniają kontakt z klientem, umożliwiają prowadzenie rozbudowanego marketingu e-commerce: m.in. blog, promocje, rekomendacje, SEO itd. sklep internetowy «serwis internetowy oferujący sprzedaż produktów i usług online» zob. też ◦ e-sklep, ◦ e-shop.;