SEM

SEM z angielskiego skrót od Search Engine Marketing «ogół działań marketingowych (kampanie reklamowe, linki sponsorowane, pozycjonowanie, optymalizacja stron WWW) rozłożonych w czasie mających na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe». Na SEM składają się m.in. działania marketingowe związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron WWW wraz z kampaniami rekalmowymi w sieci. Strategia SEM jest prowadzona zwykle dwutorowo. Po pierwsze działania zmierzają do jak najlepszego wypozycjonowania stron, serwisu, e-sklepu itp. (zob. SEO), po drugie zaś wprowadza się akcje promocyjne, kampanie tematyczne itp. (ogół działań PPC, czyli Pay Per Click). Dobrze przygotowane aktywności SEM zwiększają konwersję.

Efekty działań SEM

  • poprawa widoczności serwisu, sklepu internetowego itp. w sieci
  • ułatwienie użytkownikom znalezienia poszukiwanej strony zgodnie z zapytaniem
  • pozyskanie informacji przez użytkowników
  • zakup przedmiotu lub usługi
  • dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów

źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych

Wybrane działania marketingu SEM

  • Wykorzystanie mediów społecznościowych – Facebook, Twitter, Instagram, YouTube itp. jako promocja brandu, sklepu internetowego, wszelkiej działalności e-commerce, a także jako kanał komunikacyjny i narzędzie budowania trwałych więzi z użytkownikami, potencjalnymi klientami i obecnymi klientami.
  • PPC (z  angielskiego skrót od Pay Per Click) – płatne  kampanie reklamowe.
  • Link Building – tworzenie sieci powiązań ze stroną, serwisem, e-sklepem itp.
  • E-mail marketing – m.in. prowadzenie komunikacji za pomocą newslettera.
  • Content marketing – publikowania treści, które mogą być uznane przez użytkowników za wartościowe, m.in. posty, blogi, materiały audiowizualne, artykuły eksperckie itp. 

źródło: https://thenewlook.pl/co-to-jest-sem 

Jak inni użytkownicy sieci korzystają z dobrodziejstw SEM?

Krótki i praktyczny tutorial w języku angielskim (z napisami, kilkuminutowe odcinki). Introduction to search engine marketing (SEM).

 

Marketing internetowy w pigułce

Rodzaje Marketingu Internetowego - SEO, SEM, Content, Social Media, Video i Remarketing.

 

Bibliografia

Powiązane hasła

optymalizacja 1. «wykonanie procesów usprawniających działanie programu, np. przyspieszenie jego działania», 2. «działania SEO i copywriting SEO mające na celu osiągnięcie dobrej widoczności strony WWW w wyszukiwarkach internetowych»
pozycjonowanie «jedno z działań marketingowych w ramach SEO/SEM mające na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe poprzez dostosowanie kodu źródłowego strony do zmieniających się w czasie algorytmów wyszukiwarek internetowych». Pozycjonowanie widoczności serwisów, stron WWW mieści się z zakresie działań programistycznych, które są nastawione na optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej. Tak rozumiane pozycjonowanie różni się od pozycjonowania związanego ściśle z działaniami marketingowymi nastawionymi na kształtowanie obrazu, prezentację i widoczność produktów, marki, firmy itp., zwykle na tle działań marketingowych konkurencji występującej na tym samym rynku.
SEO z angielskiego skrót od Search Engine Optimization «pozycjonowanie stron WWW dla wyszukiwarek sieciowych». Działanie marketingowe i programistyczne nastawione na optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej (content). Dobrze rozumiane SEO wymaga podczas opracowywania strony, serwisu itp. zwiększenia liczby linkowania wewnętrznego i linkowania zewnętrznego w celu osiągnięcia sukcesu w zakresie widoczności i wartościowania serwisu WWW przez wyszukiwarki internetowe. SEO to także wszelkie działania wykorzystujące wiedzę o jakości i wartości strony głównej i podstron serwisu WWW, których założeniem jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnego odbiorcy (np. klienta w e-commerce), by tym samym uzyskać wysoki stopień konwersji.
Kategorie: SEO i pozycjonowanie
Wybierz literę od której zaczyna się hasło.

Załóż swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep