Follow up e-mail

follow up e-mail «wiadomość wysyłana do klienta bądź potencjalnego klienta w odpowiedzi na jego wcześniejszą aktywność, kierowane do wielu różnych odbiorców po określonej aktywności bądź braku aktywności lub przygotowane okazyjnie podczas realizacji celów strategii marketingowej, zwykle zautomatyzowane przez specjalistyczne oprogramowanie». Wiadomość przypominająca, która ma stanowić kontynuację rozpoczętego wcześniej kontaktu klienta ze sprzedawcą (np. klient kupił produkt, zalogował się na stronie po raz pierwszy, skorzystał z programu, usługi w okresie próbnym, bezpłatnym itp.), jest częścią strategii marketingu internetowego w e-commerce.

Rodzaje wiadomości typu follow up w kontakcie business-to-consumer 

Przykładowe wiadomości:

  • powitalne – wysyłany do nowych klientów w bazie adresowej,
  • z podziękowaniem,
  • przypominające o niezrealizowanym koszyku,
  • dotyczące bezpłatnego okresu próbnego,
  • związane z działaniami marketingowymi dotyczącymi produktu, marki itp.,
  • mające na celu badanie satysfakcji klienta. 

Follow up e-mail – jak i w jakim celu pisać (po angielsku)

Email Marketing Tutorial: How to Write Follow Up Emails [Tips & Templates]

Bibliografia

Powiązane hasła

B2B z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-business «rodzaj relacji biznesowej między firmami» Model biznesu B2B może dotyczyć ze świadczeniem usług lub być związany z dostarczaniem produktów.
B2C z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-consumer, business-to-client «rodzaj relacji biznesowej między firmami a klientami indywidualnymi». Obecnie ten kontakt zdominował handel za pośrednictwem Internetu, czyli e-commerce.
cold e-mail «wiadomość wysyłana do potencjalnych klientów z określonej grupy docelowej, w formie spersonalizowanej, w celu zaprezentowania firmy, marki produktu, nawiązania kontaktu». Wiadomości typu cold e-mailingowego są narzędziem marketingu w celu pozyskiwania nowych klientów bądź klientów niewykazujących aktywności. Tworzenie i wysyłanie wiadomości e-mail wykorzystuje zautomatyzowane narzędzia informatyczne.
newsletter 1. «wysyłana regularnie wiadomość w postaci seryjnej korespondencji e-mail do wielu adresatów», 2. «informator, biuletyn zawierający treści związane z działalnością, ofertą, serwisem itp. w formie listu elektronicznego wysyłany cyklicznie do jego subskrybentów, mający postać powtarzającego się szablonu, schematu w celu podtrzymania zainteresowania potencjalnych klientów ofertą, serwisem firmy bądź odświeżenia rozpoznawalności marki, firmy, usługodawcy» synonim = ◦ mailing.
Wybierz literę od której zaczyna się hasło.

Załóż swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep