szoper z angielskiego shopper 1. «osoba dokonująca zakupów w sklepie», 2. «osoba dokonająca zakupów w sklepie na żądanie, zlecenie klienta».
Szoper może, ale nie musi być konsumentem.
Szoper nie jest kurierem ani kierowcą dostarczającym zakupy.
Szoper - osoba dokonująca zakupów w sklepie
W 1. znaczeniu szoper to osoba odpowiedzialna za dokonywanie zakupów dla siebie lub grupy konsumentów, najczęściej członków rodziny, współpracowników itp.
Szoper - osoba dokonająca zakupów na zlecenie
W 2. znaczeniu szoper działa na zlecenie, które dokonywane jest poprzez aplikację mobilną lub stronę internetową, czyli zastępuje fizycznie klienta. Jego zadaniem jest dokonanie zakupów zgodnie z zaleceniami i potencjalnymi decyzjami zakupowymi klienta (np. wybór dobrze wyglądających owoców, sprawdzanie terminów ważności, dobór zamienników na życzenie, ewentualny kontakt z klientem w razie zastrzeżeń co do jakości zamówionego produktu).
Praca szopera, ile zarabia?
Opowieść o prawdziwej szoperce: Praca dostawcy zakupów. Ile zarobisz robiąc komuś zakupy?
Powiązane hasła
bloger
z angielskiego blogger «osoba prowadząca pamiętnik internetowy (blog)». Blogi są skategoryzowanymi, otagowanymi i zwykle zarchiwizowanymi tekstami, tzw. wpisami, opublikowanymi na stronie internetowej w powtarzalnym layoucie, niekiedy połączeniem tekstu z grafiką, zdjęciami, rzadko z materiałami video. Najczęściej kolejne wpisy umożliwiają wprowadzanie komentarzy przez czytelników bloga. influencer
«osoba posiadająca zdolność wpływania na potencjalnych nabywców produktu lub usługi poprzez promowanie lub polecanie przedmiotów w mediach społecznościowych». Influencerzy, często opłacani są przez firmy, otrzymują produkty, próbki produktów od zleceniobiorców. Naturalnymi influencerami stają się celebryci, których zachowanie, sposób życia, korzystanie z wybranych brandów, produktów, usług kształtuje potrzeby i zachowania rynku konsumenckiego. vloger
z angielskiego vlogger «twórca materiałów audiowizualnych prezentujący własne opinie, idee, w postaci videodziennika (vloga, videopamiętnika), zamieszczanego w social mediach i serwisach umożliwiających publikowanie autorskich treści, zwłaszcza w serwisie internetowym YouTube».