Vloger

vloger z angielskiego vlogger «twórca materiałów audiowizualnych prezentujący własne opinie, idee, w postaci videodziennika (vloga, videopamiętnika), zamieszczanego w social mediach i serwisach umożliwiających publikowanie autorskich treści, zwłaszcza w serwisie internetowym YouTube».

Vloger tworzy vlog

Vloger zajmuje się tworzeniem internetowego pamiętnika, videodziennika, czyli vloga. Vloger publikuje filmy ze swoimi przemyśleniami, komentarzami do zastanej rzeczywistości, prezentujące aktywność w czasie wolnym (sport, turystyka, kulinaria) lub specjalistycznie opisuje własne zmagania z przedmiotem swoje zainteresowania (np. wędkarstwo, modelarstwo, rękodzielnictwo itp.). 

Zalety korzystania z usług vlogerów

  • Vloger to człowiek! Ludzie słuchają innych, patrzą im w oczy, interpretują nie tylko słowa, ale również przekaz multimodalny: mimikę, gesty, barwę głosu, melodię mowy, akcenty itd. 
  • Oglądających fascynuje życie codzienne lub pasja vlogerów.  
  • Publikowane treści są subiektywne, z mocno zaznaczonym „ja” autorskim, stąd wywołują interakcję, aktywność odbiorców.  
  • Vlogi mogą być publikowane cyklicznie, co powoduje nawiązanie relacji, więzi między vlogerem a odbiorcami. 
  • Vlogowanie może być formą marketingu, w której wykorzystuje się opowieść w formie wideo. Vloger do swego vloga wprowadza treści marketingowe zlecenodawcy (np. lokowanie produktu).

Przykładowy vlog z lokowaniem produktu:

Bibliografia

Powiązane hasła

bloger z angielskiego blogger «osoba prowadząca pamiętnik internetowy (blog)». Blogi są skategoryzowanymi, otagowanymi i zwykle zarchiwizowanymi tekstami, tzw. wpisami, opublikowanymi na stronie internetowej w powtarzalnym layoucie, niekiedy połączeniem tekstu z grafiką, zdjęciami, rzadko z materiałami video. Najczęściej kolejne wpisy umożliwiają wprowadzanie komentarzy przez czytelników bloga.
influencer «osoba posiadająca zdolność wpływania na potencjalnych nabywców produktu lub usługi poprzez promowanie lub polecanie przedmiotów w mediach społecznościowych». Influencerzy, często opłacani są przez firmy, otrzymują produkty, próbki produktów od zleceniobiorców. Naturalnymi influencerami stają się celebryci, których zachowanie, sposób życia, korzystanie z wybranych brandów, produktów, usług kształtuje potrzeby i zachowania rynku konsumenckiego.
szoper z angielskiego shopper 1. «osoba dokonująca zakupów w sklepie», 2. «osoba dokonająca zakupów w sklepie na żądanie, zlecenie klienta».
Youtuber 1. «twórca materiałów audiowizualnych zamieszczanych w serwisie internetowym YouTube bądź osoba transmitująca bezpośrednio przekaz audiowizualny, najczęściej wraz z komentarzem na żywo», 2. «osoba prowadząca profesjonalnie lub amatorsko aktywność publikacyjną w serwisie YouTube, najczęściej lokująca produkty, usługi we własnych materiałach audiowizualnych w celach marketingowych, np. promocja, reklama zleceniodawcy».
Wybierz literę od której zaczyna się hasło.

Załóż swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Załóż swój sklep